Content die tussen je tenen kruipt

qm-granulaire-content

Veel content marketeers zijn bang dat op een dag het einde van content marketing aanbreekt, maar kan content marketing eigenlijk wel een verzadigingspunt bereiken? Het antwoord is eenduidig: nee! (En moest content marketing toch uit de gratie vallen, dan komt dat zéker NIET door de verzadiging van interesses.) De fijnmazigheid van onze interesses is oneindig, er zal dus nooit een eind komen aan interessante, nuttige content. Tijd dus voor fijnmazige, of om het met een mooier woord te zeggen: granulaire content!

Wat is dat eigenlijk, granulaire content?

Om het heel eenvoudig uit te leggen, vergelijk je granulaire content het best met het zand op het strand. Je moet je hierbij inbeelden dat het strand, wat in ons hoofd één geheel is, één grote brok content vormt. Als je dichterbij gaat kijken, dan zie je dat het zand eigenlijk bestaat uit een heleboel kleine deeltjes. Dit wordt granulaire content genoemd: heel veel kleine, specifieke deeltjes die uiteindelijk één geheel vormen.

Waarom is deze versnipperde content nuttig?

Het grote voordeel van granulaire content is de oneindigheid ervan. Zeker wanneer de dimensie tijd toegevoegd wordt aan content! Want, de wereld verandert dagelijks … Bovendien verhoogt granulariteit de relevantie van content, verhoogt relevantie het engagement en verhoogt engagement de conversies. Er is wel één negatieve kant: granulaire content is moeilijker om te produceren en meer tijdsintensief.

The Singularity is so over. Here comes The Granularity.

Click to tweet!

Hoe creëer je granulaire content: vijf, of nee zes tips

1. Investeer in schrijvers die materie-deskundigen worden

Plan niet steeds een andere copywriter, maar kies één schrijver die steeds over eenzelfde onderwerp schrijft. Zo creëer je content marketeers die echte experts worden!

2. Ontwikkel een methode om de expertise en kennis van anderen over te nemen

Zoek mensen met ervaring in de sector, mensen die (nog) langer met het onderwerp bezig zijn dan de schrijver, die alles van binnen en van buiten weten over een bepaald onderwerp. Neem deze kennis over en creëer nog fijnzinnigere content.

3. Zet experts in de schijnwerpers

Je beste klanten, partners, in-house goeroes zijn niet alleen de béste informatiebonnen. Ze zijn ook de sterren en ambassadeurs van jouw content. Interview ze en maak ze beroemd!

4. Rasp je algemene content

Maak van de grote brok informatie, kleine en zeer gerichte inhoud. Spits je toe op de verschillende disciplines, regio’s … Versnipper met andere woorden die grote brok in héél veel kleine, interessante deeltjes.

5. Denk micro!

Schrijf geen E-book van 70 pagina’s, want er is niemand die alle 70 pagina’s leest. Schrijf liever korte maar krachtige content. Zorg dat je lezers deeltje, per deeltje meer te weten komen over jouw onderwerp!

6. Cross-promotie

Zorg dat elk stukje granulaire content andere stukjes promoot. Daarnaast moeten ze ook het moederschip aansturen. Dat wil zeggen dat je oude stukken herziet, zodat ze de later volgende stukken bevorderen. De moeite waard om toe te passen, zoveel is zeker!

Inspiratiebron: VeloCity

Executive Summary

Bang dat op een dag het einde van content marketing aanbreekt? Geen zorgen, de fijnmazigheid van onze interesses zijn eindeloos. Granulaire content biedt de oplossing om mensen te blijven boeien!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *