Gebruik je sales skills om content te verspreiden

content-verspreiden-300x300Een grondig zoekwoordonderzoek doorvoeren is het startpunt voor al je online marketing inspanningen. Via dit onderzoek kan je content creëren naar waar je lezers effectief op zoek zijn. Kwalitatieve content is dan ook een essentiële vereiste om het succes van je contentmarketing te garanderen. Maar hoe zorg je nu voor de verspreiding?

Deel je content via sociale media platformen

Een eerste veel voorkomende tip is je content gaan delen via sociale media. Sociale media gebruikers zijn steeds op zoek naar nieuwe interacties en content. Je verse content gaan delen via de juiste sociale mediaplatformen (afhankelijk van je doelgroep) is een eerste methode, maar veelal niet voldoende bij de start van een nieuwe blog.

Ga op zoek naar interessante partnerships

Een tweede methode waar je misschien nog niet onmiddellijk aan gedacht had, is de zoektocht naar relevante partnerships. Uitstekende content creëren blijft uiteraard het belangrijkste om successen te boeken, maar eens je van start gaat, wil je natuurlijk de blog zo breed mogelijk verspreiden. Wacht alvast niet tot de content verloren gaat in de massa en ga op zoek naar interessante en vooral relevante sites om je blog te ondersteunen.

Bekijk het als een ‘pitch’. Ga op zoek naar ‘prospects’ en contacteer hen voor een eventuele samenwerking. Natuurlijk doe je zoiets niet onvoorbereid. Kies je prospects zorgvuldig en benader enkel diegene die werkelijk relevant kunnen zijn voor jouw content. Neem hierbij de volgende aandachtspunten steeds in acht:

  • Ga op zoek naar een gemeenschappelijk thema: Ga enkel op zoek naar websites of bloggers die ook rond jouw thema of onderwerp schrijven.
  • Geef iets waardevol: Zorg ervoor dat je iets waardevol kan aanbieden. Voorzie bijvoorbeeld een kant-en-klare blogpost of andere content die relevant is voor de lezers van je prospect. Enkel relevante content maakt kans om opgenomen te worden door je tegenpartij.
  • Pitch niet te hard: Dring vooral niet te hard aan. Indien de prospect na paar contactmomenten niet reageert, overdrijf dan niet en ga op zoek naar andere opportuniteiten.
Executive Summary

Kwalitatieve content is een essentiële vereiste om het succes van je contentmarketing te garanderen. Maar hoe zorg je nu voor de verspreiding?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *