Onlyhumans

Content marketing metenContent marketing strategieContent marketing trends

30.01.2015 - Content

Een blik in de toekomst van content marketing

Zowat alle bedrijven die marketing serieus nemen, zijn met content bezig. Maar hoe kom je als merk boven het maaiveld uit en creëer je een optimale zichtbaarheid bij het juiste doelpubliek? In dit artikel lees je enkele belangrijke trends en inzichten.

De lat wordt almaar hoger gelegd

Wie online marketing serieus neemt, zet tegenwoordig hoog in op content marketing. Het gevolg is dat de consument bedolven wordt door een lawine aan content. Het is dan ook zaak om op te vallen met kwalitatieve en relevante content. Etaleer je expertise, creëer thought leadership en zet zo je merk op de juiste manier in de markt.

De eisen waaraan content marketing moet voldoen, worden alleen maar strenger. Hoe kan je als bedrijf die scherpe doelstellingen waarmaken? Door de lat hoog te leggen en specialisten in te schakelen. Kenners voorspellen dat grote bedrijven zelfs mediabedrijven zullen overnemen om op die manier van hun expertise gebruik te maken. Zo worden organisaties zelf uitgevers van content.

 

Partnerships met invloedrijke marketing professionals

Als (content) marketeer wil je dat je merk volop in beeld komt, zonder opdringerig over te komen. Het is een evenwichtsoefening die je beleid en strategie kan maken of kraken. Partnerships met invloedrijke personen zijn een uitstekend middel om je merk op de juiste manier in de kijker te zetten. YouTube, Instagram, Facebook en Pinterest: op elk platform en in elke sector vind je grote namen die een specifiek doelpubliek bereiken. Als je je wagonnetje aan hun doelgerichte locomotief kan koppelen, boek je zonder twijfel resultaten en creëer je de juiste buzz rond je merk.

Meer en meer bedrijven zullen gebruikmaken van uitgekiende retargeting en gepersonaliseerde marketingacties.

Personalisatie en retargeting

Heb je al eens iets besteld bij Coolblue of Bol.com? Dan heb je ongetwijfeld ondervonden hoeveel aandacht deze online retailers besteden aan ‘nazorg’. Dat doen ze natuurlijk niet zomaar. Ze testen hun acties uitvoerig en je mag er zeker van zijn dat ze daarmee resultaten boeken. Via e-mailings vragen ze je om hun diensten te evalueren, en na verloop van tijd stellen ze je producten voor die in de lijn liggen van wat je hebt gekocht. Op sociale media of in het Display-netwerk van Google zie je hun producten dankzij retargetingacties regelmatig verschijnen. De kans is ook groot dat je een e-mail ontvangt waarin je korting wordt aangeboden op voorwaarde dat je tijdig bestelt. Meer en meer bedrijven en organisaties gaan dezelfde richting uit en gebruiken dezelfde uitgekiende tools om hun merk, diensten of producten onder de aandacht te brengen.

 

Blijf bij en wees een early adopter

Om zo veel mogelijk resultaten te boeken, moet je de vinger aan de pols houden, anticiperen op trends en al je tools optimaal inzetten. Als chief marketing officer of marketing director heb je er alle belang bij om bij te blijven en een wendbare strategie te hanteren. Alleen zo ben je de concurrentie te snel af.

Onlyhumans

De Human Anonymous gunt je een indiscrete kijk achter de computerschermen van onze storytellers en legt zijn oor te luisteren in onze wandelgangen.

Lees meer van Onlyhumans