Deze content wérkt in de modesector

content marketing modesector

We zien steeds meer dat kledingmerken eigen content delen, dat modehuizen actiever worden op sociale media, om nog maar te zwijgen over de (letterlijk) ontelbare fashion blogs die als paddenstoelen uit de grond schieten. We worden overspoeld met informatie over de laatste trends uit de modewereld en alles wat met lifestyle te maken heeft. Content marketing is echter veel breder dan puur het delen van content: het heeft een duidelijke strategie en een planning nodig om te slagen. Hoe zorg je ervoor dat je content engagerend werkt en je het juiste imago opbouwt in de mode-industrie? Wij geven je alvast enkele tips.

Vertel een verhaal…

Als bedrijf of brand moet je een verhaal te vertellen hebben. Waarvoor staat je brand? Vertel inside informatie over je producten, bedrijf en belangrijker welke rol de klant in dit verhaal speelt! Je schrijft voor je (potentiële) klanten, wat betekent dat je content steeds op hen gericht moet zijn. Wat het effect is? Door aan storytelling te doen, creëer je een echte community rond je merk, waardoor er een positieve associatie ontstaat. Het doel is dus níet het genereren van directe conversies, maar het opbouwen van duurzame relaties met je doelpubliek. Hoe je deze relaties opbouwt? Simpel, door het geven van waardevolle, interessante maar vooral klantgerichte content!

En vertel je verhaal met beelden!

Niet zomaar eender welke content zorgt zowel voor een beter imago en meer engagement bij je doelpubliek. De mode-industrie vraagt met zijn unieke kenmerken om specifieke content. Wat engagerend werkt in de modesector? Goed beeldmateriaal en veel visuele elementen integreren is een winner. Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Zeker bij e-commerce zijn visuele elementen cruciaal, klanten willen namelijk (zo gedetailleerd mogelijk) zíen wat ze kopen.

Een duurzame relatie met je doelpubliek opbouwen is een must.

Click to tweet!

Voorzie een goede (en originele) Q&A

Tot slot is een goede Q&A onmisbaar bij e-commerce. Klanten willen alle informatie in verband met betalingen, leveringen, ruilvoorwaarden etc. snel terugvinden in een duidelijke tekst. Voorzie dus een gebruiksvriendelijke Q&A met alle informatie die de klant nodig heeft om zijn of haar bestelling online te plaatsen.

Share, share, share

Het is primordiaal om je content op je eigen website of blog te delen. Daarnaast zet je het best ook sociale mediakanalen in om je content te verspreiden. Gebruik hiervoor voornamelijk Instagram, Facebook en Twitter. Zoals we eerder al aanhaalden, zijn visuele aspecten belangrijk bij mode en lifestyle. Neem dit ook zeker mee op in je posts en tweets die je deelt op sociale media.

Let op voor…

Als je content deelt, moet die voldoende waarde hebben voor je doelpubliek. Zeker in de modesector is dat interessant omdat je blogartikel op die manier opgepikt kan worden door journalisten. Als je content ook nog eens deelbaar is, wordt je bereik extra groot.

Executive Summary

Steeds meer spelers in de modesector delen actief content op blogs, social media,… Hoe boost je je e-commerce activiteiten of merkbekendheid met behulp van een goede contentstrategie? Lees er hier alles over!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *