De toekomst van content marketing: crossmedia storytelling

Social media, apps, tablets, tv’s, … Al deze technologieën groeien steeds meer naar elkaar toe en geraken steeds beter geïntegreerd. Logischerwijs veranderen daardoor ook de wensen en behoeften van de consumenten, en dat heeft zo zijn Interactivity storytellinggevolgen naar content marketing toe. Simpelweg interessante content produceren en diezelfde content vervolgens verspreiden via verschillende media is niet meer voldoende! Een consistente boodschap afleveren in de vorm van interessante content, en dat over alle verschillende media, is dan ook een van de grootste uitdagingen van veel bedrijven de dag van vandaag. Het Amerikaanse onderzoeksbureau Latitude helpt ons alvast op weg: zij ondervroegen een aantal early adopters van technologie wat hun verwachtingen zijn naar de content toe die bedrijven hen aanreiken. Op basis van de resultaten stelde het bureau de 4 I’s van storytelling op: immersion, interactivity, integration en impact.

De 4 I’s van storytelling

  • Immersion:

Mensen die echt geïnteresseerd zijn in je content willen meer diepgang. Geef hen extra informatie, en doe dit op een originele manier! Geef je lezers bijvoorbeeld een zintuiglijke ervaring.

Immersion storytelling

 

 

 

 

  •  Interactivity:

Betrek je lezers bij het verhaal dat je als bedrijf vertelt. Zorg dat ze kunnen interageren met je verhaal, zorg dat ze zelf mee auteur zijn van je verhaal!

  • Integration:

Dezelfde content verspreiden via verschillende media, dat werkt niet meer. Pas je content aan aan elk type medium, en zorg ervoor dat elk deeltje zijn eigen bijdrage levert aan het geheel.

  • Impact:

Het doel van storytelling is het creëren van trouwe klanten, die je producten of diensten aankopen. Een ideale content marketing inspireert je lezers dus tot actie, tot het aankopen van je producten of diensten.

Early adopters willen slimme content, content die niet alleen relevant is aan hun interesses maar bijvoorbeeld ook relevant aan de plaats waar ze zich bevinden. Bovendien willen ze kunnen spelen en interageren met de content die voorhanden is.

De link met content marketing

Als je als bedrijf aan storytelling doet, dan is content marketing daar natuurlijk onlosmakelijk mee verbonden. Wil je de 4 I’s van storytelling integreren in je bedrijfsstrategie? Dan dien je je content strategie daar volledig op af te stellen. Je kan dit bijvoorbeeld doen door je consumenten een deel van de content zelf te laten creëren! Hoe dan ook dienen we bovenstaande 4 I’s in ons achterhoofd te houden als we bezig zijn met content marketing.

Download het volledige onderzoek over storytelling via de website van Latitude.

Impact storytelling

Executive Summary

De 4 I’s van storytelling
Latitude onderzocht de behoeften van early adopters wat betreft content. Het resultaat zijn de 4 I’s van storytelling.

1 Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *