De anatomie van content marketing

Voor online marketeers is de sterkte van content marketing vanzelfsprekend. Maar voor mensen en bedrijven buiten de sector is het soms moeilijk te vatten wat content marketing uiteindelijk kan betekenen voor een onderneming. Om dit te verduidelijken heeft Content+ een interessante infographic gemaakt waarin ze content marketing vergelijken met het menselijke lichaam.

Zoals het hart het menselijke lichaam optimaal laat werken, is dit voor content marketing vanzelfsprekend de content. Sterke content wordt gecreëerd, gedeeld, activeert doelgroepen en laat ze overgaan tot actie.

Word of mouth marketing & content

We overlopen even de meest opvallende conclusies uit de infographic. Het eerste wat opvalt is de kracht van ‘word of mouth‘. We zien dat dit de primaire factor is achter 50% van de aankopen. De word of mouth heeft met de social media een ideale partner gevonden. Zo is sterke en interessante content een top 3 reden voor consumenten om een merkpagina te liken. En 60% van de mensen raden merken die ze zelf liken ook aan in hun (digitale) omgeving.

Een ander zeer sterk kanaal voor content marketing is een bedrijfsblog. Volgens Content+ zorgen blogs voor 55% meer verkeer naar de bedrijfssite en voor 97% meer interne links.

Consumentenvertrouwen

Ook voor het vertrouwen van de consument werkt content zeer goed. Dat tonen de cijfer hier ook aan. Zo zien we dat 70% van de mensen liever een bedrijf leren kennen via artikels dan via een advertentie. En 60% van de mensen zijn meer vertrouwt met een bedrijf als ze op de site aangepaste content kunnen lezen.

Er zijn nog enkele interessante cijfers maar dat laat ik aan jullie over. Dat is net het leuke aan een goede infographic, informatie ligt voor het grijpen. Have fun!

The anatomy of content marketing - the heart of online success

Executive Summary

Wat? Hoe zit Content Marketing ineen?
En? Mooie infographic die Content Marketing anatomisch verklaart

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *