Je content promoten: to do’s na de lancering

content-promoten

Wanneer de zoekmachines je webpagina geïndexeerd hebben, begint die organisch te scoren. Maar je moet niet wachten tot er organische bezoekers op je pagina komen, trek liever bezoekers aan door je webpagina te promoten via verschillende kanalen.

Promoot je content

Om mensen op de hoogte te brengen van het bestaan van jouw content, is het een must om je content te promoten. Dit doe je door je content op verschillende kanalen te delen. Dit zijn de mogelijkheden:

  • Via e-mail: stuur je blogbericht uit in de vorm van een nieuwsbrief samen met je andere nieuwste blogberichten.
  • Via linkbuilding: genereer links van andere websites en blogs naar jouw pagina.
  • Via social media: deel je content op de verschillende sociale media zoals Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest …

Ga de conversatie aan met je lezers

Durf de conversatie met je lezers aan te gaan! Dit doe je door ze een vraag te stellen of te vragen naar hun mening en ervaringen. Mensen zijn veeleisend op het gebied van interactie. Zo verwacht 53% van de consumenten dat je binnen het uur reageert op een tweet. Ze willen zo snel mogelijk een antwoord op hun vraag. Is dat niet het geval, verliezen ze hun interesse en verlies jij je geloofwaardigheid.

Meet de effectiviteit van je campagne

Om het succes van een blogartikel te meten, moet je naar de specifieke doelen kijken die je voor ogen had. Daarnaast zijn er enkele fundamentele statistieken die de populariteit en het effect van je artikel weergeven:

  • Het aantal bezoekers, unieke bezoekers, pageviews en de bounce rate geven de ‘consumptie’ van je artikel weer.
  • Time spent on page, return visitors, social shares en comments geven het engagement van je lezers weer.
  • Het aantal shares en comments op je bericht, de uitnodigingen om over het topic te spreken, Q&A’s en het globale bereik geven de invloed van je artikel weer.
  • Het aantal ingevulde contactformulieren, de signups, de registraties en de vervoledigde goals en call-to-actions tonen je conversies.
Executive Summary

Heb je content gecreëerd? Dan is het zaak om de content op de juiste manier te verspreiden en zo bij het juiste doelpubliek onder de aandacht te brengen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *