25.01.2013 - Content

Content marketing voor marketeers die niet graag schrijven

Je weet dat content marketing key is. Je weet dat goede content op je website ervoor zorgt dat je potentiële klanten doorklikken en dat je vaste klanten blijven. Je weet dat het je lezers engageert. Alleen stuit je op de vraag 'wie gaat er content schrijven voor het bedrijf?'. Een vlotte tekst schrijven, dat kunnen je marketeers vast wel. Maar wat als ze geen inspiratie hebben? Wat als ze geen tijd hebben? Wat als ze niet graag schrijven? Wel, ook zonder goede en enthousiaste schrijvers in je team kan je je website van goede content voorzien. Hoe? Dat vertellen we je graag!

 

Interview iemand

Zoek iemand binnen je bedrijf die veel van je product of dienst kent, en die graag praat, en praat met die persoon. Zelfs een snelle, kleine conversatie kan een blogpost of een stukje content worden dat zichzelf schrijft. Stel vragen waar je lezers een antwoord op willen. Vraag hoe een product werkt. Naast de 'hoe?' vraag, werken ook 'waarom?', 'wanneer?' en 'wie?' altijd goed. Na je interview moet je het alleen nog uitschrijven.

 

Video's en podcasts

Iemand interviewen en dit uitschrijven is leuk. Nog leuker, is iemand interviewen en dit filmen. Ga op zoek naar een extravert persoon binnen je bedrijf, die graag voor de camera staat. Je wint nu dubbel: het uitgeschreven interview is een ideale blogpost die zichzelf schrijft, en de video kan je op Youtube plaatsen. Zo vul je zowel je blog als je Youtube kanaal. Ideaal, aangezien Google in de natuurlijke zoekresultaten vaak Youtube video's opneemt!

Podcasts zijn bijzonder populair. Waarom zou je van de video die je gemaakt hebt dus geen podcast maken? Moeilijk is het niet, en het zorgt opnieuw voor extra content.

 

Afbeeldingen en content markering

Pinterest, Instagram en Tumblr zijn allemaal enorm populair. Dit zijn sociale netwerken die rond afbeeldingen draaien. Heb je een gebrek aan goede schrijvers, dan kunnen afbeeldingen dat gat misschien wel dichten. Content marketing op basis van afbeeldingen zal vooral werken als je je als bedrijf richt op Gen Y, die werkelijk van alles foto's maken. Zorg dat je als bedrijf ook op die sociale media die rond afbeeldingen draaien aanwezig bent, en neem er actief aan deel.

 

Beurzen en evenementen

Beurzen en evenementen zijn een goudmijn voor je content marketing. Zoek even uit welke beurzen en evenementen er door het jaar worden georganiseerd binnen je sector. Stuur er enkele enthousiastelingen uit je team op af, gewapend met een camera en geluidsrecorder. Laat ze mensen interviewen en beelden schieten. Zo beschik je meteen over een hoop nieuwe content, het enige wat je moet doen is deze in enkele leuke blogposts gieten!

 

Hulp van buitenaf

Dit is misschien wel de meest voor de hand liggende strategie. Heb je intern geen goede schrijvers, doe dan beroep op hulp van buitenaf. Ga op zoek naar bloggers of journalisten die voor jouw blog willen schrijven. En wil je het echt goed aanpakken, doe dan beroep op een content marketing bedrijf! Er zijn tal van bedrijven die professionele content marketing diensten aanbieden, bij hen ben je zeker van goede en kwalitatieve content voor je bedrijf.

Onlyhumans

De Human Anonymous gunt je een indiscrete kijk achter de computerschermen van onze storytellers en legt zijn oor te luisteren in onze wandelgangen.

Lees meer van Onlyhumans