Content marketing done right

content-marketing

Content marketing is méér dan gewoon content spuien. Méér dan keywords binden met nonsense om te scoren in de SERP’s. Het is een langetermijnstrategie met eigen wetmatigheden en metrics, die erop gericht is om via boeiende blogposts, e-books en white papers de vragen van je doelpubliek te beantwoorden. En zó expertise en online autoriteit op te bouwen. Gelukkig kom je af en toe bedrijven tegen die content marketing echt begrijpen.

Zo moet het

Onlangs botsten we op een uitstekende blogpost van River Pools, een Amerikaans bedrijf dat inbouwzwembaden verkoopt, en we wilden jullie het zeker niet ontzeggen. Neem zeker een keertje de tijd om hun volledige post te lezen. Ben je op zoek naar een leuke invalshoek voor een artikel? Maar ontbreekt het je aan inspiratie? Hun post helpt je ongetwijfeld op weg.

Wat je kan leren van River Pools

Heb je het artikel gelezen?

Top, dan doen we hieronder uit doeken wat ze allemaal goed deden.

Storytelling als binnenkomer

In plaats van uit te pakken met een zoveelste verkoopspraatje, gebruiken ze bij River Pools de storytellingtechniek. Een zwembad kopen ís inderdaad een hele investering. Waarom zou je dan over een nacht ijs gaan? Hun verhaal maakt de aankoop van een zwembad relateerbaar – en dat op een leuke manier bovendien – waardoor mensen zich rechtstreeks aangesproken voelen door het artikel.

Menselijkheid voorop

Nog een pluspunt: River Pools goochelt in hun blogpost niet met technische termen. Integendeel zelfs: ze stellen zich menselijk, down to earth en behulpzaam op. Het is voor bedrijven vaak een valkuil om té technisch te willen zijn. Je product mag namelijk best geavanceerd zijn, je content moet toch vooral leesbaar blijven. Het geheim? Altijd je doelpubliek voor ogen houden.

Het Tent-Pole Principe

Het artikel van River Pool is trouwens geen ‘vrijblijvend’ artikel. Ze gebruiken de post als Tent Pole: ze linken door naar andere nuttige artikels die meer gerichte informatie bevatten. Onderwerpen dieper uitspitten in meer gerichte artikels én interlinking zijn sleutelingrediënten voor een succesvolle content marketingerichte strategie.

Een eigen stem

Jij en je concurrenten zijn voor je publiek één pot nat (en al zeker bij zwembadverkopers). De uitdaging is dus om op te vallen en dat doet River Pools erg goed door een unieke tone of voice te ontwikkelen en te cultiveren. Ze gedragen zich niet als andere zwembadverkopers. En daardoor vallen ze op.

Help je klanten

Misschien nog wel de grootste plus van hun artikel: het werd geschreven om hun (potentiële) klanten te helpen. Ze gaan uit van reële problemen en bieden reële oplossingen waar mensen iets mee zijn. Hun blogpost is niet de zoveelste « dit zijn de voordelen van mijn product » of « deze spitstechnologie maakt ons product het beste ». En zeg nu zelf: wat lees jij het liefst?

Executive Summary

Er wordt heel wat aangemodderd in content marketingland. Gelukkig zijn er ook bedrijven zoals River Pools die content marketing écht snappen. In dit artikel lees je wat je als content marketeer van hun aanpak kan leren.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *