Content marketing: deze beginnersfouten vermijd je best

Doe jij al aan content marketing? Dan herken je je vast in volgende situatie: je hebt een prachtig stukje content geschreven, waar je veel van verwacht… maar de resultaten vallen dik tegen. Je artikel wordt niet gelezen, en amper gedeeld. Hoe komt het dat sommige blogposts duizenden views krijgen, terwijl andere blogposts niet verder raken dan enkele tientallen views? Je job is alleszins niet gedaan van zodra je op ‘publish’ klikt. Vermijd deze beginnersfouten, en je content zal hopelijk een stuk beter scoren.

Content-marketing-1024x854

1. Stoppen bij het begin

Dat je aan content marketing doet, dat is geweldig. Maar content marketing gaat veel verder dan het schrijven van een leuke blogpost en op publish klikken. Minstens even belangrijk, is het promoten van je content. Je rekent er natuurlijk op dat je content goed scoort op bepaalde zoekwoorden in Google, maar daar eindigt het niet. Promoot je content op alle mogelijke manieren: via sociale media, via e-mail, via linkbuilding en via co-marketing. Spendeer minstens evenveel tijd aan het promoten van je content als aan het schrijven ervan.

2. Het onmogelijk maken om je content te delen

Zelf je content promoten is goed, nog beter is het wanneer anderen dat voor je doen, bijvoorbeeld door je content te delen op hun eigen Facebook profiel. Help je lezers een handje, en zorg ervoor dat ze je content gemakkelijk en snel kunnen delen. Staan er nog geen social media icoontjes rond je blogposts, maak daar dan zo snel mogelijk werk van. En het gaat verder dan dat: promoot je je content via e-mail? Voeg dan ook een ’email to a friend’ knop toe aan het einde van je mails.

3. Crappy content

Tja, crappy content wil je natuurlijk ten allen tijde vermijden. Content kan crappy zijn omwille van verschillende redenen. Irrelevante content, slecht gestructureerde content, content die niet vlot leest, of content die bol staat van de spellingfouten. Ben je niet goed in het schrijven van vlotte, leuke teksten? Durf dat dan toegeven aan jezelf, en doe beroep op iemand die er meer kaas van gegeten heeft.

4. Niet regelmatig en consistent posten

Ook niet onbelangrijk, maar vaak over het hoofd gezien, is de regelmaat en consistentie waarmee je content publiceert. Content marketing kan maar succesvol zijn als je op regelmatige basis content publiceert, en als je dit op een consistente wijze doet.

Executive Summary

Content marketing: deze beginnersfouten vermijd je best
Beginnen met content marketing? Zorg dan dat je deze beginnersfouten vermijdt.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *