Content marketing & de virale vlucht van visual content

De populariteit van Instagram, de verslavingsgevoeligheid van Pinterest, het gemak van het rebloggen op Tumblr en de exponentiële toename van Infographics. Deze vier media worden gedreven door visual content.

Visual content content, de toekomst?

Het beeldgevoel perfect weer te geven, daar draait het om. Slechts weinige media slagen daar zo goed in als pakweg Instagram of Wetransfer. Maar het is duidelijk dat het belang van visuele content toeneemt. Steeds meer mensen hebben een smartphone met een camera en deelt foto’s naar hartenlust. Visueel gedreven apps zijn aan een opmars bezig. Foto’s en video’s worden meer gedeeld via social media. We zien formele websites die op tekst gericht zijn veranderen in inspirerende websites met sprekende beelden. Powerpoint ruimt plaats voor Prezi presentaties. We krijgen visuele live verslaggeving, interviews met dynamic content en visual diaries op NSMBL.com…

Maak je content visueel!

Visuele content is slechts een tool van de marketeer, maar wel een belangrijke. Enkele tips & tricks:

  1. Elk bericht dat je plaatst heeft relevante visuele ondersteuning nodig.
  2. Vraag je steeds af: wat is het doel van de boodschap? Wie wil ik bereiken? Welk beeld spreekt deze doelgroep aan? En zal het beeld gedeeld worden via de sociale media?
  3. Kies voor aansprekende, unieke beelden met emotie of andere waarden die het doel dienen (informatie, nieuws, inspiratie).
  4. Plaats beeldmateriaal in groot formaat.
  5. Geen designer in huis? Creëer dan zelf je landingspagina of infographic met tools als piktochart.com of unbounce.com
  6. Geen fotograaf in huis? Ga op zoek naar usergenerated beeldmateriaal, bijvoorbeeld op Instagram of Pinterest.
  7. Ga zelf aan de slag met beeld. Maak foto’s met je smartphone en probeer beeldbewerking apps uit.

 Bron: Kirsten Jassies

Executive Summary

Neem nu Instagram, Pinterest, infographics, Prezi of NSMBL.com: content wordt steeds visueler. Enkele tips om met visual content aan de slag te gaan in je content marketing.

1 Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *