Zo kies je een content marketing bureau dat je digitale marketing doet knallen!

qm-content-marketing-bureau-selecteren

Bedrijven die op internet aanwezig zijn – lees: zowat alle bedrijven – kunnen niet meer zonder content marketing. Niet elk bedrijf heeft echter de kennis in huis om zelf een doeltreffende content marketing strategie uit te werken en uit te voeren. Daarom is een samenwerking met een content marketing bureau in de meeste gevallen aangewezen. Maar waarop moet je letten bij de keuze van je perfecte partner in content marketing?

Expertise en affiniteit met de sector: uiterst belangrijk!

“Een content marketing bureau overtuigt dankzij hun eigen excellente content marketing strategie”

De belangrijkste factor is uiteraard expertise. Een goed content marketing bureau kent zijn vakgebied en de sector door en door. Bovendien is ervaring zeer belangrijk.

Naast ervaring en expertise in de content marketing industrie, is ook affiniteit met jouw sector belangrijk. Zo weet je dat het content marketing bureau je situatie en moeilijkheden begrijpt en ermee aan de slag kan.

Volg het bureau op sociale media

Om te weten waar een content marketing bureau zoal mee bezig is, is het een goed idee om eens een kijkje te nemen op sociale media. Volg het bedrijf van je keuze op Twitter, Google+, LinkedIn en Facebook en bekijk wat ze zoal posten. Het is ook de moeite om hun blog regelmatig te lezen. Weet men perfect waarover men praat? Dan is dat alvast een zeer goed teken! Een content marketing bureau heeft immers maar beter zelf een goede content marketing strategie!

Informeer jezelf over het bureau

Een andere manier om de kwaliteit van een content marketing bureau te weten te komen, is praten met andere klanten. Een bureau dat open kaart speelt en online aangeeft welke zijn klanten zijn, maakt een betere indruk dan wie dit probeert te verbergen. Indien mogelijk kan je enkele van deze klanten contacteren en hen vragen om hun ervaringen met het content marketing bureau in kwestie te delen. Natuurlijk kan je ook aan het bureau zelf vragen om je te tonen wat ze al deden voor eerdere klanten. Vraag zeker naar voorbeelden van content kalenders, zo weet je of ze effectief een goede strategie voor je kunnen ontwikkelen.

“Een content marketing bureau heeft alle talent in huis om van jouw digitale marketing een overdonderend succes te maken”

Waarom samenwerken met een content marketing bureau?

Voor wie zelf de competenties niet in huis heeft om een degelijke content marketing strategie uit te bouwen, is een content marketing bureau de ideale partner. Zo’n bureau weet perfect hoe ze een goede content marketing strategie voor jouw bedrijf moeten uitwerken, en hebben meer dan voldoende talent in huis om precies dat type content te creëren dat je nodig hebt. Bovendien zal een degelijk content marketing bureau goedgekozen KPI’s vooropstellen en je regelmatig op de hoogte houden van de prestaties van al je online marketingcampagnes.

Een bijkomend voordeel van samenwerken met een content marketing bureau is dat een externe partner vaak een beter, onbevooroordeeld zicht heeft op het reilen en zeilen in jouw bedrijf en sector. Vanuit dit perspectief kunnen ze zowel gevaren als boeiende kansen wat betreft je online marketingstrategie sneller detecteren.

Eens praten over jouw digitaal potentieel?

Heb je interesse om voor je content marketing, online marketing of intent marketing samen te werken met Queromedia? Kijk dan gerust eens rond hier op onze website en blog, of volg ons op LinkedIn,  Facebook, Twitter of Google+. Je kan ook steeds contact met ons opnemen voor meer informatie!

Executive Summary

Een goede content marketing strategie uitwerken? Dat doe je in samenwerking met een content marketing bureau. Hoe kies je het juiste bureau en welke criteria zijn belangrijk?

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *