8 manieren om meer lezers naar je content te leiden

Content-Marketing

meer bezoekers voor je websiteAls je een blog hebt, dan is dat natuurlijk omdat je wil dat zoveel mogelijk mensen je content lezen. Maar dat is vaak niet de beste strategie. Het kan zelfs juist de reden zijn dat je blog amper bezoekers krijgt. Hieronder kan je lezen hoe je je content kan promoten om meer lezers te krijgen.

Minder is meer

In plaats van brede netten uit te gooien, target je beter een nichepubliek. Een kleiner aantal van de juiste personen zal immers leiden tot meer pageviews op lange termijn. Als veel mensen geïnteresseerd zijn in je ‘niche’, dan bestaat er waarschijnlijk al een online community. Je kan deze community dan benaderen om je artikel te delen, maar het is waarschijnlijk nog belangrijker om in dialoog te treden met de communityleden en een reputatie op te bouwen. En vergeet niet: een klein aantal loyale lezers is beter dan een groot aantal passieve lezers!

Delen is troef

Zorg dat je content gemakkelijk deelbaar is door social sharing buttons te voorzien. Maak deze buttons echter niet schreeuwerig groot want dat komt dan weer opdringerig over. Met sharing buttons geef je een deel van het promowerk van je blog uit handen aan je lezers. Bovendien kan dit een sneeuwbaleffect veroorzaken. Via calls-to-action in je tekst kan je je lezers eventueel aanmoedigen om je artikel te delen.

Aarzel niet om LinkedIn te gebruiken

LinkedIn is uitgegroeid tot een gigantisch mediaplatform dat engagement en delen aanmoedigt. Via de share feature van LinkedIn kan je updates gericht delen met je connecties, met groepen, en zelfs met specifieke individuen. Het is een uitgelezen kans om je content in de handen van relevante contacten te krijgen. Vertel ook waarom je content hen zal helpen!

Een relevante e-mail werkt nog steeds

E-mail wordt vaak afgeschreven als niet-effectief, maar toch kan je er meer pageviews, sharing en comments mee krijgen. Met relevante e-mails en nieuwsbrieven blijf je top of mind bij je publiek en kan je nieuwe leads genereren.

Spreek influencers aan

Influencers binnen je sector met een groot aantal volgers zijn het perfecte uithangbord voor je content. Contacteer ze op voorhand om te peilen naar hun interesse voor je artikel. Willen ze je artikel delen? Dan komt het automatisch ook bij al hun volgers terecht. Als je enkele influencers kan overtuigen om je content te delen, dan krijgt je traffic een enorme boost.

Geld uitgeven om geld te verdienen

Betaalde advertenties zijn de perfecte manier om je content aan de hand van zoekwoorden bij de juiste mensen te krijgen. Door resultaten te meten en je CPC aan te passen aan je bevindingen, haal je het meeste uit je budget.

Social search optimization

Om SEO kan je al lang niet meer heen. Iedereen ziet ondertussen het belang van ‘gevonden worden’ op zoekmachines als Google, Bing en Yahoo! Maar is je content al geoptimaliseerd voor Facebook, Twitter, YouTube en Pinterest? Behandel de captions en descriptions zoals je dat met een blogpost zou doen. Social media worden immers steeds vaker gebruikt als zoekmachines, dus het is de ideale manier om je content vindbaar te maken.

Experimenteer!

De digitale marketingwereld staat niet stil. Blijf dus experimenteren en zoeken naar nieuwe marketingkanalen om je loyale publiek snel en effectief te doen groeien.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *