Onlyhumans

Content marketing

12.12.2013 - Content

6 soorten content die snel gedeeld worden

Als je blog maar weinig traffic genereert of je blogartikels amper getweet of gedeeld worden, dan is de content die je biedt waarschijnlijk niet waar mensen naar op zoek zijn. Je wilt natuurlijk dat je blog de ‘go to’-bron wordt voor sectorinformatie en dat je content lezers dermate aanspreekt en interesseert dat ze uitkijken naar je volgende artikel. Als je niet goed weet hoe je effectieve content creëert, lees dan zeker verder. We lijsten 6 contentsoorten op die doorgaans snel opgepikt en gedeeld worden. Je kan ze natuurlijk ook altijd door elkaar gebruiken en nieuwe varianten creëren om traffic en sharing nog meer te boosten.

Schrijf how-to artikels

Met how-to artikels los je alledaagse problemen op voor je publiek. De complexiteit van je oplossingen en antwoorden hangt natuurlijk af van lezerspubliek. Je lezers zullen je vreselijk dankbaar zijn als je hun vragen beantwoordt.

Werk case studies uit

Case studies zijn erg gegeerd. Aan de hand van specifieke voorbeelden kan je immers demonstreren waarom bepaalde initiatieven succesvol waren (of juist niet). Je content zal maar wat graag gebruikt worden om aan te tonen waarom een bepaalde strategie al dan niet zal werken. Zo laat je anderen toe om hun strategie bij te schaven alvorens ze hem implementeren. Bovendien is het een duidelijk signaal van je sectorervaring.

Publiceer de laatste nieuwe cijfers

Bedrijven zijn steeds op zoek naar de laatste nieuwe trends en opportuniteiten. Verzamel dus op regelmatige basis de laatste data over je sector. Feiten en cijfers zijn felbegeerde content. Misschien wordt je blog wel de ‘go-to’ blog voor sectorcijfers.

Surf mee op nieuwsgolven

Het helpt om blogs te beschouwen als online magazines en kranten – het is ontzettend belangrijk om actueel te zijn en het laatste nieuws te delen! Vers en actueel nieuws is immers aantrekkelijke en waardevolle content. Probeer er wel een eigen draai aan te geven door bijvoorbeeld aan te tonen waarom het nieuws juist belangrijk is voor je sector.

Publiceer onderzoek

Met bevindingen uit eigen onderzoek help je andere ondernemers bij het opstellen van toekomstige plannen en het onderbouwen van strategieën. Een origineel onderzoek dat nieuwe insights oplevert, wordt gegarandeerd druk gedeeld op sociale media. Je vergroot je kansen nog meer door je onderzoeksrapport in een aantrekkelijke vorm te gieten en gemakkelijk leesbaar te maken.

Iedereen houdt van infographics

Strakke en informatieve infographics doen het altijd goed. Het is namelijk en leuke en hapklare manier om feiten, cijfers en trends te communiceren. Bovendien kunnen infographics embedded worden op andere blogs en websites.

Onlyhumans

De Human Anonymous gunt je een indiscrete kijk achter de computerschermen van onze storytellers en legt zijn oor te luisteren in onze wandelgangen.

Lees meer van Onlyhumans