6 fouten in content promotie die je zeker moet vermijden

risk managementJe maakt een interessante blogpost, een leuke video, een boeiende infographic. Je post het online en vervolgens … gebeurt er niets. Overkomt dit jou ook wel eens? In dit artikel leggen we je duidelijk uit wat er waarschijnlijk fout ging, maar ook hoe je het beter kan doen. Zo wordt je volgende content wél een succes!

Fout 1: je content niet of te weinig promoten

Je maakt een leuke blog en that’s it. Binnen enkele minuten hebben vast duizend mensen het gelezen. Oeps, zo werkt het natuurlijk niet. Wanneer je content online plaatst moet je die natuurlijk ook promoten, zodat mensen weten dat de content bestaat en gemakkelijk vindbaar is. Eigenlijk zou je evenveel tijd moeten spenderen aan het promoten van content als aan het creëren ervan. Promotie maken voor wat je net gemaakt hebt kan onder andere door SEO, sociale netwerken, e-mail marketing enzovoort.

Fout 2: alleen maar posten op sociale media

Sociale media zijn een prima middel om je content te promoten. Een post kan door je volgers gedeeld worden en zo een groot bereik krijgen, zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Maar alleen maar posten op sociale media is niet genoeg. Ook adverteren op sociale media is nodig, maar omdat dit niet gratis is zijn vele mensen er niet voor te vinden. Toch zijn betalende advertenties essentieel om het juiste doelpubliek te bereiken, je kan op die manier immers adverteren naar een zeer specifieke doelgroep toe. Als je boodschap terechtkomt bij mensen die er echt interesse voor hebben, zal ze uiteraard veel vaker gelezen worden.

Fout 3: dezelfde boodschap posten op alle sociale netwerken

Eén boodschap schrijven en deze automatisch delen op al je social media accounts is snel en gemakkelijk. Helaas is het ook een slechte manier van werken. Door verschillende boodschappen te sturen die telkens goed aangepast zijn aan het netwerk in kwestie geef je je publiek het gevoel dat de boodschap speciaal voor hen geschreven is. Een persoonlijke boodschap zal enthousiaster onthaald worden, en dus ook vaker gedeeld worden. En dat is dan weer wat jij graag wou bereiken!

Fout 4: slechte content publiceren

Dit hoeft niet zoveel uitleg: niemand wil slechte content lezen of bekijken. Zorg voor een interessant onderwerp, een duidelijke structuur en maak geen taalfouten. Met slechte content haken je lezers na enkele zinnen af, en de kans dat ze het zullen delen is quasi nihil. Niet doen dus!

Fout 5: niet vaak genoeg of op het verkeerde moment content online zetten

Niemand zal je blog checken als er maar een paar keer per jaar iets nieuws op verschijnt. En ook volgers op Twitter en fans op Facebook willen geregeld iets van je horen. Zorg er dus voor dat je vaak genoeg interessante content online plaatst. Ook het juiste moment uitkiezen is belangrijk, zeker bij posts op sociale media zoals Twitter, waar enkel recente tweets gelezen en geretweet worden. Zoek dus uit wat het beste moment is om te posten naar jou publiek toe en je bekendheid gaat de hoogte in!

Fout 6: het moeilijk maken om content te delen

Een interessante blogpost is al heel wat. Maar mensen komen niet vanzelf op je blog terecht. Je hebt hem al gepromoot op sociale media, via e-mails en advertenties. Maar ook de lezers van je blog zelf kunnen wat promotiewerk voor jou doen. Plaats dus duidelijke buttons op je website waarmee lezers je content gemakkelijk kunnen delen met hun vrienden. Hoe gemakkelijker, hoe meer het gedeeld zal worden en hoe meer trafiek voor jou. Waar wacht je nog op?

Executive Summary

Enkele veelgemaakte fouten in contentpromotie en hoe ze te vermijden
Analyseer je eigen content en verbeter hem met deze handige tips

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *