1. Zinvolle reacties op blogs plaatsen
Reageren op blogs is een kwalitatieve methode om verkeer naar je website te genereren. Een methode die overigens ook gratis is. Let op: we hebben het over zinvolle reacties die jou interessant maken voor de lezers en eigenaars van die blog. De twee gouden regels hiervoor zijn:
1. Schrijf altijd een kwalitatieve reactie: als je niets nuttig toe te voegen hebt aan de discussie, dan laat je beter geen reactie achter.
2. Laat enkel een link naar jouw blog achter wanneer dit relevant is. Hoe verleidelijk het ook is, het komt spammerig over als er geen reden is om door te linken. Als je toch een link deelt, kies je best een specifieke blogpost in plaats van je homepagina.
2. Freebies
Iedereen is dol op een gratis geschenk. Lok lezers met een giveaway en laat ze zich in ruil, inschrijven op je nieuwsbrief. Het mag niet zomaar een freebie zijn, het geschenk moet de moeite waard zijn om over te vertellen en het met iedereen te delen. Hoe meer ze het delen, hoe groter jouw succes!
Natuurlijk moet je giveaway geen stukken van mensen kosten. Enkele van jouw beste recepten schenken aan mama’s blog en andere kookblogs is bijvoorbeeld al een goed idee.
3. Crowd Sourcing posts
Vraag verschillende bloggers om hun mening en tips met jou te delen. Dit kan je doen door bijvoorbeeld 20 bloggers te contacteren en te vragen naar hun frequente blog-fouten. Na dit kleine onderzoek publiceer je een blogartikel hierover. Je genereert nieuw verkeer, want de bloggers gaan het resultaat willen zin, dit delen. Hierdoor krijg je dus niet enkel meer lezers, maar lok je ook interactie op social media en andere blogs uit.
4. Social Media Marketing
Kwalitatieve content is de sleutel tot succes op social media, maar ook de image is belangrijk. Een beeld zegt nog altijd meer dan woorden en trekt de aandacht van de gebruikers. Naast een pakkende image, is ook de headline die je schrijft van belang. Schrijf enkele zinnen neer en kies de beste eruit!
5.Q&A-platformen
Op Q&A-platformen komen heel wat mensen samen met een vraag. Die mensen zijn op zoek naar een duidelijk en duidend antwoord. Heb jij dat antwoord in jouw mars? Grijp dan je kans!
Dit werkt ook omgekeerd. Vraagt er bijvoorbeeld iemand zich af hoe hij notentaart bakt en jij hebt nog geen recept of ‘how to’ op je blog? Schrijf die dan en deel het met de personen op Q&A-forum.