4 tips voor het creëren van tijdloze content

tijdloze content

In het huidige snel veranderd internet tijdperk, waarin de attention span steeds kleiner wordt en waarin we bedolven worden onder allerlei soorten content, is tijdloze content werkelijk goud waard. Daar waar de meeste content al gauw outdated raakt en na verloop van tijd nog amper aandacht krijgt, doorstaat tijdloze content de tand des tijds: tijdloze content blijft lange tijd relevant, en blijft constant verkeer naar je website lokken. Maar hoe creëer je die tijdloze content? We geven je 4 tips om je op weg te helpen.

evergreen content

1. Duurzame en tijdloze onderwerpen

Belangrijk voor tijdloze content, is natuurlijk het onderwerp. Een blogpost met een terugblik op wat er in 2013 veranderde bij Facebook, Twitter en Instagram is over enkele maanden volledig outdated. Een blogpost met een uitleg over hoe je de herstructurering van een Adwords account best aanpakt, blijft veel langer relevant. Tijdloze onderwerpen vallen over het algemeen in twee categorieën:

  • Tijdloze onderwerpen die je niet moet updaten: dan denken we bijvoorbeeld aan onderwerpen zoals ‘hoe moet je je veters knopen’. Dit soort onderwerpen blijven de komende jaren relevant, zonder dat je de content moet updaten.
  • Duurzame content, die je wel moet updaten: dan denken we bijvoorbeeld aan onderwerpen zoals ‘hoe post je een foto op Facebook via je iPad’. Dit soort onderwerpen zijn duurzaam en tijdloos, maar je moet de content wel regelmatig updaten, aangezien dit in de loop der jaren verandert.

Voorzie je website en blog van een gezonde mix tussen vluchtige onderwerpen en duurzamere, tijdloze onderwerpen. ‘How to’ onderwerpen doen daarbij het veelal erg goed.

2. Sociale media ondersteunen je tijdloze content

Sociale media zijn bijzonder vluchtig, maar toch kunnen ze je tijdloze content ondersteunen. Aanwezigheid opbouwen op sociale media, updates plaatsen en reageren op wat anderen over jouw te zeggen hebben is sowieso iets waar je constant mee bezig moet zijn, en dat je de komende jaren zal blijven doen. Tijdloze content kan je trouwens ook regelmatig opnieuw posten op je sociale media kanalen. Focus je op een tijdloze sociale media strategie!

3. Goede content moet opvallen

We begonnen deze blogpost met de stelling dat tijdloze content goud waard is. Laten we dat even nuanceren: tijdloze content is goud waard, indien het opvalt, en indien die content effectief bezoekers naar je website brengt. Al te vaak liggen schitterende stukjes content verborgen onder een laag nieuwere blogposts. Zorg ervoor dat je goede, tijdloze content opvalt. Dat kan bijvoorbeeld door het aanmaken van pagina’s met ‘how to’ blogposts of met ‘onze meest gelezen artikels’. Doe ook op regelmatige basis een content audit, waarbij je nagaat of bepaalde artikels nood hebben aan een update. Update je een artikel, laat het dan ook opnieuw bovenaan op je blogpagina verschijnen.

4. Tijdloze content bestaat in vele vormen

Tijdloze content kan vele verschillende vormen aannemen. Dan denken we bijvoorbeeld aan FAQ’s, ‘how to’ handleidingen, tutorials, klantengetuigenissen, enzovoorts. Heb je deze nog niet, dan kan het een goed startpunt zijn voor het creëren van je tijdloze content. Het hoeft ook lang niet altijd om blogposts te gaan, ook afbeeldingen, video’s en infographics kunnen ook belangrijke tijdloze content zijn.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *