3 Tips om je content marketing strategie te boosten

De term ‘content marketing’ krijgt de laatste jaren steeds meer aandacht. Logisch, want content is erg belangrijk voor internet marketing. Content marketing is echter onlosmakelijk verbonden met een content strategie. Deze strategie zorgt er namelijk voor dat je een consistent verhaal vertelt aan je bezoekers en trekt een lijn tussen wat belangrijk is voor de gebruiker en waar je als bedrijf voor staat. Drie tips om je content marketing strategie te boosten.

3 tips om je content marketing strategie te boosten

1. Content marketing is meer dan SEO

Content marketing betekent meer dan alleen een goede SEO strategie. Het gaat niet alleen om het posten van een infographic die je website van tal van backlinks voorziet. Content moet emotioneel aantrekkelijk zijn, een verhaal vertellen en erop gericht zijn om het gedrag, de attitude of de perceptie van een bezoeker ten opzichte van een merk te veranderen.

Alles wat je doet in marketing, zowel online als offline, moet in overeenstemming zijn met het verhaal van je merk. Tweets, blog content, video’s, foto’s etc. moeten allen dezelfde soort content voorzien. Belangrijk is tevens dat ook medewerkers, klanten en partners op dezelfde lijn zitten. Dat is de reden waarom een goede content strategie onmisbaar is.

2. Creëer een content verhaal

Een content verhaal is anders dan het verhaal van je merk. Wat je merk vertelt zal het gedrag van de consument immers niet kunnen veranderen, omdat mensen achterdochtig staan ten opzichte van wat bedrijven te vertellen hebben. Een content verhaal vertaalt het verhaal van je merk naar de taal van de consument.

Meestal omvat zo’n content verhaal het volgende:

  • De positionering van het bedrijf
  • De issues die belangrijk zijn voor het bedrijf
  • Hoe het bedrijf in de media komt
  • Hoe de gemeenschap reageert op het bedrijf
  • Wie de fans van het bedrijf zijn
  • De geschiedenis van het bedrijf

3. Denk zoals een media bedrijf

Denk bij het opstellen van je content strategie zoals een media bedrijf:

  • Richt een redactie team op dat bestaat uit mensen die zich bezig houden met marketing, public relations, customer support, IT en product kenners. Zij zijn verantwoordelijk voor de content strategie binnen de organisatie.
  • Duid copywriters aan en omschrijf hun verantwoordelijkheid. Deze copywriters kunnen werknemers, partners en consumenten zijn. Bij grote bedrijven is het aangeraden om te werken met regionale copywriters
  • Creëer een goede work flow. Zorg ervoor dat het schrijven, de publicatie en het delen van content een goed geoliede machine is.
  • Zorg voor interactie met klanten en de omgeving. Beantwoord vragen en opmerkingen die als reactie op de gepubliceerd worden, en hou trends in de omgeving in het oog.

 

Executive Summary

Content marketing zonder strategie is als een café zonder bier
Ontdek enkele tips om een goede content marketing strategie op te stellen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *