11.02.2013 - Content

26 tips om je emailmarketing te verbeteren met goede content

E-mail marketing valt en staat bij steengoede inhoud. Design is niet alles: een professionele nieuwsbrief is niets zonder goede copy. Dat is de enige manier om je lezers te overtuigen.

Omdat het belang van goede content voor e-mail marketing te vaak over het hoofd wordt gezien, lijstte e-mail marketing specialist Blinker 26 tips op voor een geslaagde digitale nieuwsbrief. In deze driedelige reeks overlopen we de belangrijkste tips…

 

E-mail marketing: tips voor een vlot schrijfproces

  • Schrijven is een proces. Verzamel daarom alle informatie voor je nieuwsbrief in een Worddocument en plak de content pas in de nieuwsbrief als alles klaar is.
  • Kijk vooraf hoeveel woorden je kan plaatsen in contentblokken en hou dit aantal steeds in het achterhoofd tijdens het schrijven. 80 woorden is een mooi richtgetal voor een contentblok in een nieuwsbrief.
  • Schrappen is een kunst. Vraag je af bij alles wat je schrijft of het er écht toe doet.
  • Hoe meer tijd je hebt om copy te ontwikkelen, hoe kwalitatiever jouw nieuwsbrief. Die kostbare tijd heb je natuurlijk niet altijd, er liggen zo vaak deadlines op de loer. Daarom deze tip: voor je nieuwsbrieven de deur uitstuurt, doe je er altijd goed aan om alle tekst zorgvuldig na te lezen en zo nodig passages te herformuleren.
  • Men zegt wel eens dat je soms blind bent voor eigen fouten. Ook als je intensief bezig bent met je werk, lees je wel eens over spellingsfouten heen. Taalfouten zijn echter een doorn in het oog van vele kritische lezers. Gebruik dus een spellingcorrector en laat je nieuwsbrief nog eens nalezen door een of meerdere collega’s. Een medewerker van de marketingafdeling evalueert de commerciële waarde van je tekst, iemand van de technische afdeling beoordeelt de inhoud en een taalgoeroe kijkt de spelling en grammatica na.

De komende dagen krijg je nog meer tips over de conversie en de stijl voor online nieuwsbrieven en e-mail marketing!

Onlyhumans

De Human Anonymous gunt je een indiscrete kijk achter de computerschermen van onze storytellers en legt zijn oor te luisteren in onze wandelgangen.

Lees meer van Onlyhumans