8 content marketing strategieën voor bloggers

content-marketing-strategie-300x224Een blog is de perfectie manier om de boodschap van je merk over te dragen aan potentiële klanten. Het geeft je de kans om voor je merk een community te creëren, merkloyaliteit op te bouwen en je knowhow te etaleren. Kortom: een blog geeft je de mogelijkheid om autoriteit op te bouwen met je merk. Hieronder vind je acht content marketing strategieën om je content arsenaal uit te breiden en je blog naar hogere sferen te tillen.

Interview experts

Door experts uit je sector te interviewen, bouw je verder vertrouwen op bij je publiek. Ze zullen immers nog meer van overtuigd raken dat je blog het juiste adres is voor betrouwbare en actuele content. Als je geen face-to-face interview kan regelen, probeer dan een interview via e-mail of Skype te bewerkstelligen.

Schrijf eens voor een andere blog

Door af en toe te schrijven voor een andere blog, vergroot je je publiek. In je artikels kan je bijvoorbeeld linken naar relevante artikels op je eigen blog. Zo link je je eigen blog aan andere relevante blogs uit je sector, waardoor je nieuwe lezers aantrekt.

Link naar vorige posts

In je eigen artikels link je waarschijnlijk al eens naar andere gereputeerde blogs. Link ook zeker af en toe naar je eigen posts.

Gebruik afbeeldingen en infografieken

Infografieken zijn altijd een leuke meerwaarde voor een blog. Je kan bestaande infografieken becommentariëren of er ook zelf een maken. Voorzie ook steeds Pin It knoppen voor je afbeeldingen, zodat je bezoekers ze gemakkelijk kunnen delen op Pinterest.

Blog regelmatig

Te vaak nieuwe artikels posten is af te raden, maar je moet op z’n minst regelmaat in je posts brengen. Door regelmatig je blog updaten en met unieke content verrijken, zal je meer unieke bezoekers aantrekken en ook meer terugkerende bezoekers krijgen. Je kan je bezoekers bijvoorbeeld ook vragen om zich te registreren voor een nieuwsbrief of een feed voor nieuwe posts.

Verzorg je meta descriptions

Een meta description moet uitnodigen tot lezen. Gebruik hem dus om de aandacht te trekken en de lezer aan te moedigen om door te klikken naar het volledige artikel. Vermijd algemene call to actions als “klik hier” en “lees meer”.

Breng structuur aan

Zorg dat je blog overzichtelijk is voor bezoekers. Je creëert immers content om je bezoekers te helpen. Als je content goed georganiseerd en gestructureerd is, dan zullen bezoekers sneller het artikel vinden waarnaar ze op zoek zijn.

Organiseer wedstrijden

Wedstrijden zijn een leuke manier om het engagement van je gebruikers op te drijven. Zorg echter wel dat je wedstrijden ook relevant zijn voor je blog.

Executive Summary

8 content marketing strategieën voor bloggers
Een blog is de perfectie manier om de boodschap van je merk over te dragen aan potentiële klanten. Ontdek hier 8 succesvolle strategieën voor bloggers.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *