Drie tips voor App Store optimalisatie

app-store-optimalisatie-300x225Met meer dan 1 miljoen apps en 60 miljard (lees: 60.000.000.000) downloads kan je moeilijk om de App Store heen. Zonder optimalisatie geraak je gegarandeerd verloren in het grote aanbod van de App Store. Je hoeft daarvoor trouwens helemaal geen geld uit te geven. Met de onderstaande App Store Optimization (ASO) tips kom je al een heel eind.

Geef je App een memorabele naam

Niemand zal je app vinden als je hem een te ingewikkelde of gekunstelde naam geeft. Zoek een naam die gemakkelijk te onthouden is en probeer ook de toepassing van je app in de naam te verwerken. Zorg in ieder geval dat het duidelijk is wat je app doet – creativiteit is een plus.

Maak een goede eerste indruk

Zorg dat je app en App Store pagina alle noodzakelijke informatie voorzien aan App Store shoppers. Daarmee maak je je app aantrekkelijk. Zorg dus voor een aanlokkelijk en passend icoon, voeg screenshots toe om de belangrijkste mogelijkheden te demonstreren en zorg voor een uitvoerige beschrijving van je app en zijn werking.

Gebruik keywords

Met de juiste keywords kan je de vindbaarheid van je app drastisch verhogen. Zoek keywords die relevant zijn voor je app. Apple en Google zullen het snel merken als je niet-relevante zoekwoorden gebruikt. Verplaats je dus in het hoofd van je doelgebruiker en benadruk de voordelen van je app.

Executive Summary

Drie tips voor App Store optimalisatie
Zonder optimalisatie geraak je gegarandeerd verloren in het grote aanbod van de App Store. Lees hier App Store Optimization tips en word vindbaar.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *