Zoektermen effectief gebruiken in Content Marketing – Online Marketing

Content marketing heeft vele voordelen. Als we kijken naar de content-explosie die we de laatste jaren kennen is dit blijkbaar duidelijk geworden voor een aantal bedrijven. Content, content, content! Maar al bij al blijft content marketing toch een lastige opgave in vergelijking met andere marketing disciplines.

Als we het alleen al vergelijken met het opbouwen van een nieuwe site? Waar gaat vaak de meeste aandacht naar uit  (en dus ook het meeste budget)? Juist ja, het meest subjectieve, de look&feel. De inhoud van de site, de content, behoort blijkbaar niet tot het prioriteitenlijstje van de marketeer.

Content is het lastigste

Reden? content is het lastigste. Content is het moeilijkste. Maar content is toch oh zo plezant: als het werkt, indien sociaal gedeeld en als er reacties komen. Die sociale deling en reacties komen er natuurlijk niet van vandaag op morgen. je moet wat inspanningen leveren en je ‘volgers’ verdienen: zowel sociaal als op de zoekmachines (waarschijnlijk in de omgekeerde volgorde).

Om er voor te zorgen dat je de deelbare, likable content (inhoud) vindbaar wordt moet je best rekening houden met zoektermen die vaak gezocht worden op het internet, of net die zoektermen die zeer specifiek zijn en leiden tot een bepaalde aktie. Bovenstaande is het werk van een content marketeer.

Een leuke manier om aan die zoektermen te komen en ze dus effectief te gebruiken in je content marketing plan, is de volgende vragen te beantwoorden (liep ik tegenaan op http://www.toprankblog.com/2011/06/keywords-content-marketing/#top):

  • doelgroep klanten geven om …
  • doelgroep lezers zoeken naar …
  • doelgroep klanten bespreken sociaal …

Vul deze 3 even in voor je nieuw content schrijft en je komt al een heel eind in je zoektermen.
Vanzelfsprekend zijn er ook andere manieren te bedenken (Google adwords keywords, google suggest, je google analytics erop naslaan, …)

Veel succes met je content marketing strategie!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *