White Paper: The Long Tail of Search

long tailSinds Chris Anderson in een artikel in Wired Magazine de term “long tail” introduceerde, is het begrip pijlsnel uitgegroeid tot een online marketing buzz-word pur sang. Maar waar staat de term nu juist voor, en belangrijker, wat betekent dit in een search marketing context? Dat alles kan je lezen in de QueroMedia White Paper: The Long Tail of Search.

In het kort stelt de theorie van de long tail dat we verder moeten kijken dan de bestsellers, want de minder populaire producten zijn eveneens goed voor een groot deel van de omzet. Denk bijvoorbeeld maar aan de online boekenwinkel van Amazon.

Het Pareto principe stelt dat voor veel fenomenen 20% van de oorzaken verantwoordelijk is voor 80% van de gevolgen. De long tail bewijst dat voor online marketing meestal het tegendeel geldt.

Hetzelfde idee kunnen we doortrekken naar zoekmachine marketing. In deze paper gaan we na hoe we een succesvolle zoekmachine marketing strategie kunnen uitbouwen, gebruik makend van de kracht van de long tail.

Download hier (pdf, 2.5 MB):

White Paper: The Long Tail of Search – Introduction and Recommendations by QueroMedia

Bekijk hier (html, no images)

White Paper: The Long Tail of Search – Introduction and Recommendations by QueroMedia

1 Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *