Weinig merken hebben interesse in het online gebruik van hun merk

Bij QueroMedia deden we deze week een onderzoekje naar de mate waarin bedrijven adverteren op hun eigen merknamen in Google België. Dit onderzoek werd gevoerd voor 200 Belgische en internationaal gekende merken. Blijkt dat slechts 13% van hen advertenties plaatst voor hun merk. In Nederland, waar we een gelijkaardig onderzoek uitvoerden, lag het aantal adverterende merken op 27%.

Waarom is niet elk bedrijf geïnteresseerd in zijn merk? De redenen die de adverteerders aangeven zijn uiteenlopend: “Wij hebben search marketing (en dus advertenties op de zoekmachines) niet geïntegreerd in onze marketingmix.”, “We hebben er eigenlijk nooit bij stilgestaan.”, “We staan al op de eerste positie in de natuurlijke resultaten, waarom dan geld uitgeven aan advertenties?”.

Tijd om deze bedrijven wakker te schudden? Er zijn immers heel wat redenen die deze bezwaren, of in veel gevallen onwetendheid, weerleggen:
– Het is belangrijk om duidelijk zichtbaar aanwezig te zijn wanneer je klanten of prospecten naar jou op zoek gaan.
– Je hebt meer controle over de inhoud van een advertentie dan over een organisch resultaat.
– In je advertenties kan je snel inspelen op andere marketingacties.
– Zoekopdrachten op merknamen leveren meer conversies op.

Lees het volledige persbericht

1 Comment

  1. Kenneth

    15 months ago

    En de AdWordscampagne statistics ogen natuurlijk mooier :-)!




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *