Wat zeker te vermijden bij het tweeten over je bedrijf

Twitter Twitter doet het zéér goed en blijft steeds stijgen in populariteit. Het sociale netwerk wordt niet alleen door velen als een favoriet entertainment kanaal aanzien, maar het is ook een handige marketing tool. Helaas weten vele bedrijven niet hoe ze ermee moeten omgaan. Of nog belangrijker: wat moeten ze vermijden bij het tweeten? Hier volgen enkele praktische tips.

Wees niet te persoonlijk

Omdat het Twitter platform je met veel mensen in contact brengt op een vriendschappelijke basis is het zeer verleidelijk om persoonlijke zaken te tweeten. Vergeet echter niet dat je nog altijd een bedrijf vertegenwoordigt. Klantencontacten moeten professioneel gehouden worden. Met sommige relaties kan het er wat losjes aan toegaan. Met anderen is het contact formeler. Op een publiek forum als dat van Twitter moet je iedereen tevreden houden.

Tweet niet alleen over jezelf

Promoot niet alleen je eigen bedrijf via links. Mensen zullen je na een bepaalde periode niet meer volgen. Voeg studies en nieuws van andere ondernemingen toe. Dit kan je credibiliteit mede verhogen.

Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit

Zorg ervoor dat je tweets interessant zijn. Je kan tweeten over studies, nieuws, voordelen voor klanten, enz. Vermijd informatie die niet nuttig is voor de klanten. Probeer in hun hoofden te kruipen.

Tweet meer dan een maal in de maand

Consistentie een must. Marketing is een dagelijkse bezigheid waar met regelmaat aan gewerkt moet worden. Toch wordt het vrij snel vervelend wanneer gebruikers een overload aan tweets posten. Op die manier gaan kwaliteitsvolle tweets vaak verloren in de massa.  Tevens zorgt dit voor een SPAM-impressie naar je followers toe. Een tot meerdere tweets per dag volstaat om je klanten op de hoogte te houden over nieuwe of entertainende informatie.

Twitter = tweerichtingsverkeer

Het is niet voldoende dat je alleen over je eigen bedrijf praat. Alles draait om het uitlokken van reacties om zo de conversatie op gang te zetten en je bedrijf meer visibiliteit te geven. Reageer daarom ook op anderen: zowel op commentaar van reeds bestaande klanten als potentiële.

Hebben jullie nog do’s of absolute don’ts? Deel ze dan hieronder.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *