Virgin Mobile’s online marketing campagne: Blinkwashing

Bedrijven over heel de wereld proberen op alle mogelijke manieren de aandacht van de consument te trekken. Virgin Mobile goochelt bijvoorbeeld met webcam technologieën die jouw de video laten controleren door te knipperen. Samen met Mother ontwikkelden ze deze bijzondere online marketing campagne. Op het YouTube kanaal van Virgin Mobile USA kan je de “blinkwashing” campagne bekijken. De bedoeling? Zoveel mogelijk met je ogen knipperen!

Blinkwashing: knipperen om te switchen

Weinigen zijn fan van campagnes die verwachten dat je jouw webcam gebruikt. Toch is het de moeite waard om het toe te staan voor deze reclamevideo. De video start met een introductie over het nieuwe plan van Virgin Mobile. De host legt uit dat het niet jouw schuld is dat je nog niet ‘geswitcht’ bent naar Virgin Mobile, maar dat jouw brein verantwoordelijk is omdat het niet voldoende weet over het bedrijf. Ongeveer op dat moment knipperen de meeste mensen met hun ogen en dan begint het avontuur.

Aantrekkelijke product promotie

Elke keer de gebruiker knippert, veranderen de scène en de acteurs. Het verhaal of beter gezegd de boodschap blijft hetzelfde, maar de footage verandert willekeurig. In het totaal zijn er 25 verschillende scènes, hier zie je enkele:

De video is volledig afhankelijk van wanneer jij knippert. Het fijne aan de campagne is dat de overgang naadloos verloopt wanneer je knippert. Daardoor blijven heel wat kijkers vrijwillig 2,5 minuten naar de video kijken, een video met pure product promotie… Dat is redelijk indrukwekkend voor een online video campagne!

Exclusief op het YouTube kanaal van Virgin Mobile

Om de campagne zelf te bekijken, raden we aan om naar het YouTube kanaal te gaan en te genieten van deze bijzondere ervaring. Hieronder kan je al reeds de teaser van de video bekijken:

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *