Top 3 redenen waarom bedrijven op zoekmachines adverteren

In mijn archief vond ik bovenstaande grafiek*, die mooi weergeeft waarom bedrijven adverteren op zoekmachines. In deze adaptatie heb ik de top drie even naast mekaar gezet.

Volgens deze studie is branding met 71% de belangrijkste reden om aan search marketing te doen voor bedrijven met meer dan 500 werknemers. In die niche hebben gaat het dan vaak over de grote wereldmerken. Voor kleinere adverteerders komt branding op de tweede plaats met 56%.

Pas op de tweede plaats staat het verkopen van producten, diensten of inhoud. Dat is enigszins onverwacht, aangezien andere onderzoeken al vaak hebben aangetoond dat zoekmachine marketing een uiterst kosten-efficiënte vorm van (online) marketing is.

Ten slotte, het genereren van verkeer naar de website behaalt de bronzen medaille in deze top. Is dat een aanwijzing dat de perceptie bij bedrijven groeit dat zoekmachine marketing meer is dan enkel verkeer naar een site genereren?

Deze cijfers zijn weer brandend actueel gezien onze recente studie naar waarom grote merknamen niet online adverteren op zoekmachines.

*De originele grafiek is afkomstig uit een studie van SEMPO (non-profit Search Engine Marketing Professional Organization) gepubliceerd in februari 2008.

1 Comment

  1. Fons van Ruurlo

    14 months ago

    Voor een uitgebreid overzicht van exploitanten, ideeën en diensten op het gebied van reclame en marketing kan ik je de website : http://www.adverteerdersmarkt.nl/ aanbevelen.

    Dit is een website waarop exploitanten alle soorten “ways to advertise” gratis kunnen adverteren met hun product, dienst, idee enz.

    Bedrijven die de bekendheid van hun merknaam/boodschap willen vergroten kunnen op adverteerdersmarkt.nl gratis zoeken op doelgroep, regio of categorie.

    Ook een zeer doelgerichte vorm van adverteren en zoeken naar een manier om meer bekendheid te geven aan jou boodschap.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *