Social media marketing strategie geen prioriteit voor bedrijfsleiders?!

‘Denken’ over social media doet men in de meeste kmo’s en bedrijven wel, maar ‘handelen’ en een prioriteit maken van een social media marketing strategie blijft meestal nog uit. Dit blijkt uit een studie van Jives Software dat onlangs is uitgevoerd.

Social business strategie

Volgens de Social Business Index van Jives Software en Penn Schoen Berland maken slechts 27 % van de ondervraagde partijen een prioriteit van een social business strategie. Bijna de helft van de bedrijven vindt een social media plan wel noodzakelijk, terwijl een vierde het helemaal niet nodig vindt. De resultaten tonen ook aan dat slechts 17 procent van de bedrijfsleiders op dit moment beschikt over een volledige sociale strategie.

Contradictio in terminis

De cijfers zijn verwarrend, want de meeste bedrijven willen social media zeker en vast een plaats geven in hun business plan en marketing mix. Volgens een studie van Jive Software ziet zelfs 78 procent van de bedrijfsleiders social media als onmisbaar in de toekomst. 66 procent van de bedrijfsleiders gelooft dat sociale applicaties zullen zorgen voor fundamentele veranderingen in de relaties met klanten.

Conclusie

Aan de ene kant willen bedrijven investeren in social media, maar aan de andere kant willen ze er geen prioriteit van maken. Niets is echter voor niets. Wil men resultaten bekomen, dan moet men ook investeren in een degelijke social media marketing mix en er wel een prioriteit van maken.

Executive Summary

Wat? Social media blijkt nog steeds geen prioriteit voor bedrijfsleiders, hoewel de meesten het onmisbaar vinden voor de toekomst…

En? Willen bedrijfsleiders resultaat, dan moeten ze nu starten met een social media marketing mix..

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *