Recruitment search advertising werkt!

QueroMedia is niet het enige search marketing bedrijf dat experimenteert met recruitment search advertising.

De Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing maakte op succesvolle manier gebruik van PPC-campagnes voor het invullen van hun vacatures. Adverteren op zoekmachines was voor het bedrijf de ideale manier om hun online recruitment doelstellingen te verwezenlijken:

  • Het aantal gekwalificeerde sollicitaties verhogen;
  • De merkbekendheid als werkgever verhogen;
  • Kwaliteitsverkeer leiden naar de vacaturesite van Boeing;
  • Belangrijke posities invullen;
  • Toptalent aantrekken;
  • Een betere Return On Investment (ROI) bereiken;

De campagne was een succes en bleek voor het bedrijf de meest kosteneffectieve advertentiemethode te zijn tot hier toe. Meer dan 14.500 potentiële nieuwe werknemers werd naar de Boeing vacaturesite geleid tijdens de duur van de pay-per-click campagne.

Lees de Boeing case study op: http://thechad.jobcentral.com/index.php/2007/01/16/boeing-google-adwords-recruiting/

2 Comments

  1. Ik kwam via Google (werkt dus goed) dit artikel tegen. Interessant om te lezen zeker omdat hier nog steeds of juist veel kansen liggen om online recruitment c.q online werving te optimaliseren. Hier is nog zo ontzettend veel te winnen, ook nog 3 jaar na het verschijnen van dit artikel. Mijn bedrijf en vacatures van MKB bedrijven http://www.reccen.nl is al goed vindbaar door o.a. zoekmachine marketing.

    Marco P.
    marco@reccen.nl




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *