Reclame op YouTube vids

youtubeSinds de overname van YouTube door zoekmachinegigant Google voor zo’n 1,22 miljard euro, zaten we ongeduldig te wachten op de eerste stappen richting advertenties in de videofilmpjes.

Vandaag kondigt Google aan dat ze vanaf woensdag een nieuwe reclamevorm gaat hanteren: 20% van de onderste beeldruimte van sommige clips zal worden gebruikt om commerciële boodschappen te vertonen. YouTube zal zelf selecteren op welke filmpjes de banner te zien zal zijn.

Tien seconden lang zal een doorzichtige Flash-animatie lopen die de bezoekers kunnen negeren, sluiten of erop klikken. Op dat moment pauzeert het filmpje en opent een speler-in-speler. De tweede keer dat je het filmpje bekijkt, zal de reclame verdwenen zijn.

De reclame kost 20 USD op CPM-basis, dus per duizend vertoningen. De inkomsten worden verdeeld tussen de adverteerder en de eigenaar van het filmpje.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *