Prioriteiten in PPC-technieken voor 2011

MarketingSherpa heeft de resultaten van hun Benchmark enquête bekendgemaakt: A/B testing, geo-targeting en het verbeteren van de kwaliteitsscore zijn de drie belangrijkste tactieken voor marketeers in 2011. De resultaten worden hieronder grafisch voorgesteld.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Wp-BZfTDMzM[/youtube]

A/B Testing van dead copy en landingspagina

Bijna de helft van de respondenten vond A/B testing van de ad copy of landingspagina de meest effectieve PPC-techniek. Slechts 5% vond de tactiek niet effectief. Deze techniek is voor eender welk bedrijf voordelig: A/B testing zorgt voor een stijging van de click-through en de conversion rate. Een verbetering van de click-through rate zorgt voor een verbeterde kwaliteitsscore.

Geotargetting van advertenties

Geo-targeting werd aangehaald als tweede beste techniek. Lokale bedrijven zijn hier vooral bij gebaat omdat zij clicks kunnen uitsluiten van mensen buiten hun bereik. Maar ook bedrijven die op de nationale of globale markt spelen kunnen er hun voordeel uit halen : verschillende geografische markten kunnen andere behoeftes hebben die door geo-targeting geadresseerd kunnen worden. Ook wanneer er een ander taalgebruik gebruikt wordt of bepaalde populaire termen van toepassing zijn, kan geo-targetting ingeschakeld worden.

KwaliteitsScore

Het verbeteren van de kwaliteitsscore staat derde als meest effectieve techniek voor het optimaliseren voor zoekmachines. Maar het zou even goed de meest effectieve techniek kunnen zijn aangezien A/B testing en geo-targeting technieken zijn die kunnen gebruikt worden om de kwaliteitsscore te verbeteren.  De kwaliteitsscore bestaat eigenlijk om zoekmachines de meest relevante resultaten te kunnen laten aanbieden voor de door gebruikers gestelde zoekopdrachten. Verschillende zoekmachines gebruiken hiervoor verschillende methodes: Google berekent een Quality Score en Yahoo! berekent een Quality Index. In het algemeen zal een hogere kwaliteitsscore leiden tot een lagere cost per click prijs. Kan je hier grote verschillen mee bereiken? Absoluut, een kostenbesparing van 30% ligt zeker binnen het bereik. Zeker als de optimalisatie zich ook richt op een correct gebruik van de verschillende zoektermtypes die Google Adwords aanbiedt (exact, breed,…)

Het volledige rapport kan hier gedownload worden. Het filmfragment dat hier besproken wordt, kan je hier terugvinden.

Top_rated_practices

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *