Omniture koopt Visual Sciences

omniture - visual sciences$ 394 miljoen, dat is wat Omniture veil had voor Visual Sciences. Sinds 9 mei van dit jaar ging Visual Sciences samen met WebSideStory naar de markt, en nog geen half jaar later verschijnt Omniture op het overname-toneel.

Visual Sciences wordt alom geprezen voor zijn kracht in ongestructureerde analyse. De combinatie met de ervaring van WebSideStory en de custom Excelrapporten van HBX, zorgden mee voor de populariteit van de tool.

Omniture was al een van de grote jongens, maar bevestigt met deze overname zijn ambitie om de absolute nummer één in website analyse te worden. Werden al overgenomen door Omniture: Instadia, TouchClarity en recent Offermatica.

De webanalytics-markt reageert alvast positief. Onder andere Marketingfacts en UsabilityDesigner zien een pak mooie opportuniteiten.

Wij zijn benieuwd hoe Omniture de technologie van Visual Sciences in zijn al uitgebreide pakket gaat integreren.

Officiële mededeling op de website van Omniture

5 Comments

  1. Dax

    16 months ago

    Merci voor de link, Tommeke ;-)

  2. Tom Michiels

    16 months ago

    hahaha no prob, Dax. Ik zie dat je met je nieuwe webshop een graantje mee pikt op de rug van TradeDoubler ;-) Goe bezig!

  3. Tom Bogaert

    16 months ago

    Iemand een idee of Visual Sciences echt iets bijbrengt aan omniture qua technologie, of is het gewoon marktaandeelvergroting?

  4. Hans Mampaey

    16 months ago

    Ik vermoed het laatste, Tom.

  5. Tom Michiels

    16 months ago

    marktaandeelvergroting is mooi meegenomen, maar vergeet niet dat de technologie van Visual Sciences mooi aansluit bij het huidige aanbod van Omniture.

    Think about it:

    TouchClarity = behavioural targeting
    Offermatica = A/B en multivariate testing
    Omniture SiteCatalyst = webanalytics
    Visual Sciences = unstructured analysis –> extensie voor Omniture Genesis?




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *