Nieuwe Quality Score voor Google Adwords

google adwords professionalsHet Google Adwords team zal voor het einde van februari een nieuw advertentie kwaliteitsalgoritme installeren, een nieuwe quality score.
Adverteerders zullen dan een zicht krijgen op wat hun kwaliteitsscore is. Waarom is dit belangrijk? Om een zicht te hebben of de advertentieteksten, landingspagina’s, etc. wel zijn afgestemd op de zoekterm kan dit belangrijk zijn. En omdat je zo je advertentiebudget beter kan gaa optimaliseren. Een goede kwaliteitsscore zou moeten inhouden dat je ofwel betere posities te pakken kan krijgen, of een betere cost per click.

Mijn theorie is en blijft dat zulke ‘onthullingen’, nieuwe features er telkens blijken te komen als de concurrentie ook iets zinnigs doet. Yahoo komt nu met een Google-clone, inclusief quality score. Google zet dan een nieuwe feature op, die m.i. al lang klaar staat voor productie. Wat is dan het volgende? Wel het volgende zijn nog betere analysemogelijkheden. Want laten we eerlijk wezen, met onze interne reportingtool kunnen we op relatief simpele wijze een pak meer dan de Google Adwords reporting section.

Dus, trends in conversions, in clicks, etc. De ontwikkeling is al jaren klaar, de marktleider wacht totdat de markt het nodig heeft. Hebben ze ongelijk? Nee, natuurlijk niet. Overspending, onwetendheid, denken dat je effectief bezig bent, is altijd goed, althans voor de aanbieder. En dat gevoel is waarschijnlijk nog terecht ook in vergelijking met eerdere offline campagnes. Offline sucks! (waar heb ik dat gelezen?) Maar waarschijnlijk kan het online nog veel effectiever. Gemiddeld doen onze Adwords professionals zo’n 40 tot 200% beter in hetzij budget hetzij aantal bezoekers.

2 Comments

  1. Hans

    17 months ago

    Ik vermoed dat je “offline sucks” hebt gelezen op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht :)

  2. Mans

    16 months ago

    Ik heb een 10 tal tips online gezet voor een betere QS




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *