Microsoft is er bijna klaar voor

Search_thumb.jpgEindelijk, eindelijk, eindelijk. Microsoft blijkt met rasse schreden vooruitgang te boeken om eindelijk de concurrentie ten volle te kunnen aanvatten met Google Search.

Mijn opmerking op de post van Tom op de nieuwe update van Microsoft Live Search was een beetje sarcastisch bedoeld. Maar ik had het resultaat maar vluchtig bekeken. In de us versie van de update zit inderdaad wel een vertrouwde Google-look & feel. Dit is een niet te onderschatten element in het overhalen van nieuwe gebruikers van Google naar live search.

Knap, snel en bovendien relevant. Integratie met video, met afbeeldingen, met nieuws, met producten, met maps, maw Universal Search integratie. Mooi. Adcenter dat nu al enige tijd getest wordt, Microsoft Gatineau, het Google analytics alternatief, dat in de stijgers staat.

live search.jpg
Al doende heb ik ondertussen met enkele mooi google-alternatieven geexperimenteerd. Ze Lijken allemaal even veelbelovend, maar de integratie tussen alle componenten is nog een beetje zoek. Dit nog even oplossen, en internationaal uitrollen maar.
Dat microsoft nu de zaken toch korter begint op te volgen bewijzen ze met hun ad-deals met social media sites digg en facebook, waarin ze volgens de geruchten een aandeel zouden nemen.

Vorige week was bovendien de andere zoekmachine, Yahoo, op bezoek bij QueroMedia. Blijkbaar vinden zij nu de betere agencies wel belangrijk genoeg (;-)). Het enthousiasme, de vechtlust en de humor van deze Yahoo-mensen is erg aanstekelijk en in fel contrast met enkele jaren geleden.

Een clash die we met plezier gaan volgen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *