Microsoft 10 20 30 40 web strategie

WinV_2Dbutton_2Dfinal_small.jpgMicrosoft heeft zijn webstrategie op 3 tot 5 jaar uitgetekend en toegelicht. Ze beschrijven het als de 10, 20, 30, 40 strategie. Uiteindelijk zou dit het bedrijf, zoals eerder reeds gecommuniceerd door CEO Steve Ballmer, 25% van zijn omzet uit advertising moeten opleveren.

Waar staan de 10, 20, 30 en 40 dan voor?

  • 10: Het aantal pageviews in de VS, Microsoft wil er 10% (momenteel 6%)
  • 20: Het percentage (in minuten) dat bezoekers op microsft websites blijven (momenteel op 17%)
  • 30: Het marktaandeel op de searchmarkt (momenteel zo’n 10%, in de VS althans). Persoonlijk een beetje vaag, wat is de definitie nog van de search-markt?
  • 40: Het grijpen van 40% van het totaal aantal ad-dollars dat circuleert op online advertising platformen. (momenteel zou dit 6% zijn), op een markt die 40 miljard dollar zou bedragen.

Dat Microsoft serieuze inspanningen doet blijkt uit alles wat ze doen: overnames, uitspraken, werken aan hun imago, maar ook stillaan maar zeer beslist werken aan hun doelen. Een online ad-gaming platform bvb (http://www.marketingvox.com/archives/2007/07/26/microsoft-ea-develop-dynamic-in-game-ad-platform/). Het Microsoft van vandaag is het Microsoft van enkele jaren geleden niet meer. Het lijkt me dat ze steeds meer een dynamisch geheel vormen ipv een mastodont die traag beweegt. Decentralisatie, opsplitsing van bevoegdheden en autonomie, zou Tom Peters zeggen, anders loert het vagevuur om de hoek voor grote bedrijven.

 

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *