Meer traffic naar je content via StumbleUpon

Meer traffic naar je content via StumbleUpon

traffic-via-stumbleuponSinds 2010 is doorverwijsplatform StumbleUpon één van de grootste sites voor website traffic. In de Verenigde Staten is StumbleUpon zelfs een grotere doorverwijzer dan Facebook. Het is dus zeker de moeite waard om te kijken of StumbleUpon werkt voor je bedrijf. Met meer dan 25 miljoen geregistreerde gebruikers is de populaire ‘content discovery engine’, die een beetje het midden houdt tussen een zoekmachine en een bookmarkingsite, immers perfect geschikt voor meer traffic naar websites, blog posts, video’s en infographics.

StumbleUpon : content op maat

De grote troef van StumbleUpon is de Stumble button. Deze voert StumbleUpon-gebruikers direct naar content of websites die hen interesseren. Het algoritme van StumbleUpon ‘berekent’ deze sites aan de hand van interesses die ze ingeven en de interesses van mensen die de gebruiker volgt. Doordat StumbleUpon-gebruikers de voorgestelde websites liken (of juist niet liken), weet het algoritme of het een volgende keer al dan niet dezelfde contentsoort moet voorschotelen. Elke StumbleUpon-ervaring is dus gepersonaliseerd. Hierdoor kunnen bedrijven hun content gericht promoten aan communities met specifieke interesses. Je content kan echter maar best goed zijn – het algoritme neemt namelijk in acht hoe relevant of nuttig haar gebruikers het ervaren.

Hoe gebruik je StumbleUpon ?

Wat geldt voor andere sociale netwerken geldt ook voor StumbleUpon: als je niet ‘sociaal’ bent en engagement toont door andere content te liken en becommentariëren, blijft het resultaat waarschijnlijk uit. Door actief te zijn, krijg je volgers en wordt je invloed op StumbleUpon groter. Je hebt er trouwens alle voordeel bij om invloedrijke StumbleUpon-gebruikers te benaderen: als zij je content liken, dan klasseert het algoritme van StumbleUpon je content immers als kwaliteitsvol. Met kwaliteitscontent en interactie kom je op StumbleUpon al een heel eind.

Meer traffic via Paid Discovery

Als je een budget hebt, dan is het misschien ook interessant om te experimenteren met Paid Discovery. StumbleUpon gaf in een rapport aan dat 10% van haar Stumbles via het Paid Discovery-systeem komen. Doordat je enkel betaalt voor de StumbleUpon-gebruikers die ook effectief doorklikken, is deze betaalde boost dus zeker de moeite waard om leads naar je blog of website te leiden.

4 Comments




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *