Marktplaats.nl lanceert eigen CPC: AdMarkt

Om minder afhankelijk te zijn van Google en Yahoo, lanceerde Marktplaats.nl eerder deze maand een eigen geavanceerd advertentiemodel. Hun nieuwe telg, AdMarkt, werd ruwweg gebaseerd op grote broer Adwords van Google. Met AdMarkt kunnen Marktplaats-gebruikers advertenties op Marktplaats beheren en de effectiviteit van hun campagnes optimaliseren.

Adverteerders betalen voor Topadvertenties geen vaste prijs, maar geven zelf een CPC (Cost Per Click) aan. De positie van de advertentie wordt bepaald door een combinatie van relevantie gemeten in CTR (Click Trough Rate) en de CPC van een advertentie. Naast AdMarkt voor professionele adverteerders kunnen reguliere Marktplaats-gebruikers ook kiezen voor een Topadvertentie tegen een vaste prijs.

De eerste evaluaties van Admarkt zijn alvast positief. In vergelijking met Adwords, biedt AdMarkt de adverteerder meer ruimte om hun propositie uiteen te zetten. Verder voorziet AdMarkt in een extra landingspagina op Marktplaats waar plaats is voor extra informatie over de klant en zijn producten. Hierdoor zou de kwaliteit van de klik beter zijn dan bij de traditionele systemen van Google en Yahoo.

(Bron: Molblog)

Executive Summary

Marktplaats.nl lanceerde eerder deze maand een eigen geavanceerd advertentiemodel om minder afhankelijk te zijn van Google en Yahoo. [..]

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *