Leiden generieke zoektermen tot beter resultaat?

Overture heeft onlangs een nieuw onderzoek laten uitvoeren naar het aankoopgedrag van consumenten bij e-commerce sites die bereikt werden via hun pay-per-click advertenties.

Blijkt dat generieke termen meer leiden tot aankoop (+-83%, die goeie oude 80/20 regel toch). Anderzijds is het natuurlijk ook wel zo dat indien er gezocht werd via merk-specifieke zoektermen, de conversie (overgaan tot aankoop) zo’n 30% hoger ligt. Even vertalen: de meeste mensen zoeken dus meer via “mp3 speler” en minder op “mp3 speler van Apple”.

Beide blijken dus te werken. De keuze zal in grote mate ingegeven worden door het beschikbare pay-per-click budget. Algemene zoektermen zijn over het algemeen een stuk duurder dan de meer specifieke. Onderzoek naar en uitvoering dan toch maar overlaten aan de professionals? ;-)

Volledig artikel: http://www.clickz.com/news/article.php/3447431

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *