Internetreclame groeide in 2007 met 50% in België

In België is in 2007 ongeveer 273 miljoen Euro gespendeerd aan internetreclame volgens de gegevens van het IAB. Dit betekent een stijging van 50% ten opzichte van de 182 miljoen Euro van 2006. Deze stijging komt overeen met de schattingen voor Europa. In 2006 werd er 8 miljard Euro geïnvesteerd in internetreclame terwijl voor 2007 dit cijfer op 12 miljard Euro wordt geschat. Hiermee wint Europa wat terrein op de VS die hun uitgaven aan internetreclame schatten op 14 miljard Euro. De exacte cijfers voor 2007 worden verwacht in april.

Deze stijging mist uiteraard zijn effect op de sector, dit was maar al te duidelijk met het bod van Microsoft op Yahoo! en de reactie van Google. Al moeten we niet te vroeg victorie kraaien. Als je weet dat er in 2006 2,4 miljard Euro uitgegeven wordt aan reclame binnen België ten opzichte van de 182 miljoen aan internetreclame of met andere woorden 7,6%. In vergelijking met het totale bedrag van 6 miljard Euro dat werd vrijgemaakt voor marketing in België komen we op 3%. Still a long way to go. Dit weet ook het IAB die het in hun actieplan opnam om het marktaandeel van internetreclame op te krikken naar 10% tegen 2010.

Om het met de gevleugelde woorden van Emile Ratelband te zeggen: “Go Go Go!”

Bron

2 Comments

  1. Kenneth Peeters

    15 months ago

    Tsjakaaa!!!

  2. Hans Mampaey

    15 months ago

    Walking on fire !!




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *