Hoe oude content nieuw leven inblazen?

Iedereen kent ondertussen het belang van relevante en recente content. Verse content is van levensbelang voor elke blog, en zou een focus moeten zijn voor iedereen die een content marketing strategie heeft. Maar vaak worden daarbij de mogelijkheden van oude content uit het oog verloren.

Iedereen die een blog heeft kan profiteren van het hergebruiken van oude content. Je kan het makkelijk verpakken in een ander jasje, en er op die manier nieuw leven inblazen. Hier zijn 5 manieren hoe je dit kan doen.

Infographics

Sociale media zijn belangrijker dan ooit in onze hedendaagse maatschappij. En daar draait alles rond makkelijk te verteren content, die bovendien ook nog eens makkelijk te delen is. Een voorbeeld van dit soort content is ongetwijfeld de infographic. Content van oude blogartikels kan je makkelijk verzamelen en recycleren in een interessante infographic. Aantrekkelijk content voor bijvoorbeeld Facebook en Pinterest, maar zeker ook andere sociale netwerken.

Presentaties en slideshows

Een andere manier om oude content nieuw leven in te blazen zijn presentaties en slideshows. Gebruik oude data om je standpunt of je kennis over te brengen in de vorm van een presentatie. Op sites zoals Upworthy en Slideshare kan je je presentatie online zetten en delen op je eigen site of op sociale netwerken.

Ebooks

Zoals TV-series na verloop van tijd alle afleveringen bundelen in een mooie DVD-box, kan jij hetzelfde doen door al je geschreven content te verzamelen in een ebook. Een ebook kan je betalend aanbieden, maar kan je ook gewoon gratis aanbieden, bijvoorbeeld in ruil voor een like op sociale media. Bovendien kan je zoveel oude content in je ebook recycleren als je wil. Breid je ebook uit door er meer topics in te integreren.

Videos en podcasts

Net zoals je oude content kan reproduceren in ebooks, kan je diezelfde content ook reproduceren in videos op Youtube en podcasts. Vaak zijn dit soort videos tutorials, die gebaseerd zijn op een blogpost. Maar toch spreekt dit soort content aan bij een bepaald soort publiek, waardoor je het bereik van je content flink kan uitbreiden.

Best of

Mensen houden van lijstjes. Het is een uitstekende manier om content op een snelle manier te kunnen verteren. Lijstjes zijn dan ook een absolute must voor elke content marketeer. Maak op het einde van het jaar bijvoorbeeld een best of van de populairste artikels van het afgelopen jaar.

Natuurlijk hoeft het niet altijd om 100% oude content te gaan. Zo kan je oude blogposts of oude content ook aanvullen met nieuwe informatie. In ieder geval zijn dit 5 uitstekende strategieën om oude content nieuw leven in te blazen, en misschien nieuwe likes en nieuwe leads binnen te halen.

Executive Summary

Oude content recycleren
Lees hier 5 strategieën hoe je oude content opnieuw kan recyleren.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *