Google Talk & Adwords

Ik ben me een beetje aan ‘t voorbereiden om een cursus op maat te geven. Dus kijk ik maar eens rond van wat de toekomst zou kunnen brengen ivm localised ad serving en toestanden. Nu heb ik me al afgevraagd wanneer de recent gelanceerde Google Talk (heb het ding nog maar amper gebruikt, maar ja) zou gekoppeld worden aan Adwords. En hoe?

Er zit echt wel wat muziek in. Stel dat ze advertenties tonen op basis van wat er gezegd wordt.
bvb zin in een pizza’tje? En je locale pizza-provider (da’s erover), pizzeria dan maar,verschijnt met een advertentie (en nog beter, met een promotie, kwestie van een call-to-action in je advertenties te zetten). Dat zou toch wel fantastisch zijn zeker. Niet?

‘t Zal wel moeten werken met opt-in, waarbij je dus deze advertenties al dan niet kan afzetten.
Volgende stap zal wel voice-recognition zijn zeker, waarbij, als je de voice functie gebruikt bij een Instant Messenger (Talk, MSN Messenger, of andere) dat deze toepassing je zin in pizza herkend en dan opnieuw je pizzeria voorstelt.

Ben benieuwd wanneer dat er zal komen. In ieder geval, naar mijn gevoel, gaan we een prachtige toekomst tegemoet.

PS: Wat als je zegt: Ik ben die pizza’s echt wel beu gegeten, ik wil wel eens wat anders. Zou die met chinees op de proppen komen?

Mijn punt eigenlijk: hoe zit het met de gouden-gidsen, wat is hun toekomst? Zij hebben geen Instant Messenger. Enkel een website. Geen Adsense, Geen pay-per-click, geen pay-per-call.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *