Google start vandaag met mobiele advertenties in Nederland

Google start vandaag met mobiele tekstadvertenties in Nederland. Deze dienst werd eerder al getest in de Verenigde Staten, Japan, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. De Google Mobile Ads zijn een soort van mobiele variant van AdWords. Op een mobiele pagina met zoekresultaten van Google verschijnen maximaal twee advertenties: één boven- en één onderaan de pagina. Adverteerders kunnen kiezen of de advertentie linkt naar een mobiele internetpagina of een telefoonnummer. Zoals bij AdWords gaat het hier ook om een biedingsysteem waarbij de adverteerder betaalt per klik op zijn advertentie. De advertenties bevatten hier echter maar twee regels van 12 tot 18 karakters, tegenover drie bij AdWords. Deze laatste beperking moet ervoor zorgen dat de advertenties niet te ‘indringerig’ naar voren komen en de gebruikservaring goed blijft.

Voorlopig gaat het nog om een test. In de landen waar de mobiele tekstadvertenties al eerder getest werden zijn de resultaten alvast veelbelovend, zowel wat betreft de opbrengsten voor de adverteerders als de gebruikservaring.

Bron: Emerce

Leave A Comment