Google start met mobiele advertenties

Google is gestart met het testen van advertenties voor mobiele apparaten in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Deze nieuwe vorm van adverteren zal klanten toelaten links te plaatsen waarop geklikt kan worden in de zoekresultaten van Google op gsm´s. De tekstadvertenies verschijnen dus wanneer een gebruiker op zijn mobiel apparaat een zoekopdracht ingeeft via Google´s zoekmachine.

Bedrijven kunnen de advertenties gewoon aanmaken via hun adWords interface. Ze moeten beschikken over een mobiele website voor pay-per-click advertenties, of een telefoonnummer ingeven voor pay-per-call advertenties. Op dezelfde manier waarop de AdWords tekstadvertenties nu gecreërd worden voor Google en zijn netwerk kunnen de gebruikers van mobiele advertenties een dagbudget instellen, advertentieteksten schrijven, en betalen ze enkel wanneer een gebruiker hen opbelt of klikt op de advertentie. De advertenties zullen bestaan uit maximum 2 lijnen tekst, met een lengte van 12 tot 18 karakters per lijn.

Indien de mobiele advertenties aanslaan in de landen waar ze momenteel getest worden zal het project uitgebreid worden naar andere landen, waaronder mogelijk ook België.

Bron: Google Nederland

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *