Google Q2 resultaten

google geldzakkenAltijd interessant om te weten hoe het met Google gesteld is en waar ze verder op wensen te focussen.
De resultaten van Q2 waren ietsjes beter dan verwacht, maar ik noteer voornamelijk een status quo (-1%) in kwartaal over kwartaalresultaat. Jaar over Jaar mag er dan wel een groei genoteerd worden van 3% (wat nog altijd over enorme bedragen gaat uiteraard), maar wat kunnen we hieruit dan concluderen?

  • minder adverteerders op Google? (denk het niet)
  • minder hoge cpc/biedingen? (moeilijk in te schatten, mogelijk wel dmv efficienter beheer kan dit alvast bereikt worden)
  • minder clicks op de ads? (gedrag tav ads zal waarschijnlijk niet echt veranderd zijn)
  • of zetten bedrijven meer in op organische, niet-betalende resultaten (SEO)? (waarschijnlijk wel)

http://docs.google.com/present/view?id=djnx46b_49fs29cfgv

Dat Google display advertising, mobile en Google Apps als groeigebieden bekijkt is ook niet meteen verrassend te noemen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *