Google Places, nu met filters

Zoekmachine optimalisatie voor lokale ondernemingen zoals restaurants lijkt onbegonnen werk, maar niets is minder waar. Google Places biedt al lang een oplossing. Als je jouw zaak registreert bij Google Places krijg je snel een plek op de eerste pagina voor lokale zoekopdrachten.

Met zijn mobiele zoekmachine gaat Google nog een stap verder. Bovenaan de mobiele versie van www.google.com is er de optie ‘places’, waardoor er enkel naar lokale handelszaken gezocht wordt. Dat is niet nieuw, maar sinds dit weekend is het mogelijk voor Amerikaanse zaken om filters toe te voegen aan de zoekopdrachten zoals ‘nu open’ of ‘meer dan 3 sterren in beoordelingen’.

Deze update verhoogt het belang van een grondige aanwezigheid op Googe Places. Je kan potentiële klanten missen door je openingsuren niet up-to-date te houden en je kan volledig uit de boot vallen als je je klanten niet activeert om beoordelingen te schrijven. Tegen 2013 zou 46% van de Belgen een Smartphone hebben en lokale zoekopdrachten worden steeds populairder, Google Places is dus zeker niet te onderschatten.

“Over 50% of all purchases are preceded by an Internet search 30 percent of all search queries contain a city, state or zip code. There are 2.6 billion local searches a month What does this have to do with you? You don’t need a website! (Although having one helps)” Julie Brennan

1 Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *