Google: nieuwe CEO legt focus op Social Media


Op maandag 4 april startte Larry Page als nieuwe CEO van Google. Larry Page richtte het bedrijf samen op met Sergey Brin in 1996 en neemt het roer nu terug over. De vorige CEO Eric Schmidt had in januari al laten weten de functie van CEO neer te leggen. Hij stond sinds 2001 aan het hoofd van het bedrijf.

Andere aanpak

De nieuwe CEO Larry Page wil terug naar de aanpak van de beginjaren van Google. De onderneming is de laatste jaren geëvolueerd naar een gigantische organisatie met meer dan 24.000 werknemers. Dit zorgde ondanks alle inspanningen van Schmidt voor een vorm van bureaucratie en verwarring binnen Google.

Management

De eerste week in zijn nieuwe functie was voor Larry Page niet bepaald rustig. Hij begon met een reorganisatie van het managementteam. Alle managers zullen zich vanaf nu in één ruimte met de CEO bevinden om de communicatie zo efficiënt mogelijk te maken. Daarnaast vroeg hij iedere manager voor een langetermijnverbintenis, zodat Google op managamentniveau nog stabieler wordt.

Google als product: meer social media

Op productvlak wil Page meer aandacht voor social media. Dit is volgens hem de toekomst van Google. Een gerucht gaat de ronde dat hij zelfs 25% van de jaarlijkse bonus van het personeel wil koppelen aan het succes van de sociale initiatieven van Google.

Met het track record van Google in de social media wereld is dit misschien geen goed nieuws voor het personeel. Hoewel de recente toevoeging van de +1 button hier misschien verandering in kan brengen.

1 Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *