Google AdWords site targeting updates

Het site targeting systeem van Google AdWords onderging recent twee belangrijke updates. Wie sitegericht te werk gaat, kan nu ook gebruik maken van placement targeting en bieden via een kost per klik systeem. Wat dit allemaal inhoudt, leest u hieronder.

Met placement targeting kan je specifieke onderdelen van een site uitkiezen waarop je wenst dat je Google Ads verschijnen. Als je bijvoorbeeld adverteert voor jobs, kan je selecteren dat je alleen wil verschijnen op de vacaturepagina’s van een nieuwssite. Voordien kon je enkel de sites op zich selecteren maar geen deelpagina’s.

Een adverteerder kan, naast de traditionele kost per duizend impressies (cpm), tevens gebruik maken van een kost per klik (cpc) biedingssysteem. Je kan dus kiezen voor het systeem dat het best aansluit bij jouw noden. Wie vooral conversies (sales, leads, inschrijvingen, …) wil genereren, opteert idealiter voor cpc. Hiermee betaal je immers enkel wanneer surfers op jouw advertentie klikken. Wie zich wil focussen op branding, kiest dan weer beter voor cpm. Op deze wijze kan je de prijs bepalen die je wenst te betalen voor elke duizend impressies.

Bron: Inside Adwords

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *