Google AdWords Keyword Tool: 3 nieuwe features

google-adwords-logoHet Google AdWords-team had zijn gebruikers om feedback gevraagd over de Google AdWords Keyword Tool. De gebruikers hebben hier goed op gereageerd en dus kwamen er  onlangs drie updates: drie nieuwe manieren om de keyword list te filteren en verfijnen, sterren toevoegen aan keywords die je graag wilt opslaan en de ‘view as text’ button.

Het eerste wat gebruikers aan het team vertelden was dat ze meer keywords willen die beter getarget zijn op hun accounts en zoekopdrachten en in dat gebied kwamen er dan ook enkele verbeteringen. Er werden features toegevoegd, zoals betere filters, de mogelijkheid om sterren toe te kennen aan keywords en ze te kopiëren als tekst.Drie nieuwe manieren om je keyword lijst te filteren en te verfijnen:

  1. Kies specifieke termen die toegevoegd of geweerd moeten worden aan je keyword lijst
  2. Gebruik de ‘more like these’ button om naar termen te zoeken die gelijkend zijn aan de specifieke keyword ideeën die je geselecteerd hebt in de tabel
  3. Krijg alleen resultaten die de exacte woorden of zinnen (en verwante synoniemen) bevatten van wat je in de zoekbox hebt ingetypt.Google_AdWords_Keyword_Tool

Sterren toekennen aan keywords
Ken sterren toe aan keywords die je graag zou opslaan terwijl je nog aan het zoeken bent naar nieuwe keyword ideeën. Die keywords kan je dan links op het scherm in de ‘Stars’ sectie bekijken.

‘View as text’ button
Bekijk de geselecteerde keywords in tekstvorm zodat je ze makkelijk kan editeren en plakken in een spreadsheet of AdWords Editor.

Google_AdWords_Keyword_Tool

Heb jij als gebruiker nog tips of feedback voor het Google AdWords-team om de Google Keyword Tool nog te verbeteren? Zoals je ziet, luisteren ze bij Google naar feedback, werk dus spontaan mee aan een betere Keyword Tool.

1 Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *