eBay gaat Google bekampen bij verkoop TV-reclameminuten

eBay goes TelevisionMedio maart wil online veilingsite eBay van start gaan met de verkoop van minuten TV-reclame. Hiermee komt eBay in het vaarwater van Google dat zijn pijlen ook op andere media dan het internet gericht heeft.

Google is al langer bezig met het opzetten van kanalen om advertenties te verkopen voor TV, radio, billboards, kranten en tijdschriften. En nu gaat eBay ook z’n diensten uitbreiden en reclameminuten op TV aanbieden. Momenteel wordt de beta-testfase doorlopen met een selectie van TV-netwerken, adverteerders en reclame-bureaus. Doel is rond 15 maart live te gaan met het veilen van minuten. Microsoft, Intel, HP, Toyota en waarschijnlijk Wal-Mart zouden al deelnemen aan het programma. Nog geen enkel TV-netwerk heeft zijn definitieve medewerking toegezegd. Hopelijk komt daar voor eBay snel verandering in, anders kan het natuurlijk niet werken.

Het systeem is niet exact als andere veilingen op eBay, maar het zou eerder werken als platform om TV-netwerken en potentiële advertisers samen te brengen en over bepaalde adspace te communiceren met als doel tot een onderlinge overeenkomst te komen. Je kan hier meer lezen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *