DoubleClick eindelijk van Google

Google DoubleClick logo

We berichtten er al eerder over, maar nu is de ovename van advertentiebedrijf DoubleClick door Google pas écht officieel. EU-commissaris Neelie Kroes gaf groen licht voor de acquisitie, zo staat te lezen op de website van de Europese Commissie. De overname is zo’n 3,1 miljard Dollar in contanten waard. De Amerikaanse toezichthouder gaf eind december al z’n akkoord.
Google CEO-Eric Schmidt spreekt klare taal op de Google Blog. Hij is erg opgetogen dat de zaak eindelijk beklonken is na een jaar getouwtrek. De integratie tussen het advertentiebedrijf en de zoekmachine-gigant laat hen toe om hun display advertising diensten uit te bouwen. De advertenties zullen niet alleen relevanter worden, maar tevens ook sneller laden.

Anderzijds ontkent Schmidt niet dat de integratie van DoubleClick in de business structuur van Google mogelijk tot ontslagen zal leiden aan de kant van DoubleClick. Begin april zou er meer duidelijkheid moeten zijn over deze heikele taak.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *